U debati održanoj u Evropskom parlamnetu, ukazano je da se velike zapadne kompanije, koje rade u regionu Zapadnog Balkana, često reklamiraju u takozvanim pro-kremaljskim medijima, uprkos što to brane interna pravila i smernice tih kompanija, ali i javno iskazana posvećenost borbi protiv dezinformacija, ne samo u kontekstu ruske agresije na Ukrajinu.
„Mediji u Srbiji i Bugarskoj nisu dovoljno jaki. Nema dovoljno finansiranja za kvalitetno, nezavisno novinarstvo. Umesto toga, novac sa Zapada, kroz reklame ide na vebasajtove i televizije koje imaju niske uređivačke standarde i koji podržavaju proruski narativ. Zato je važno da oglašivači koji se pojavljuju u takvim medijima razumeju ovaj prblem“, rekao je Piter Horoks, dugogodišnji direktor u BBC.
Podaci organizacije CRTA pokazuju da je više od 65 odsto oglašivača u medijima koji izveštavaju negativno o EU i pozitivno o ruskoj propagandi – dolaze sa Zapada.
Pojedini ne znaju na koji način se troši njihov novac za reklamiranje, jer ta vrsta odlučivanja često ide preko posrednika, koji bira medije u koje će plasirati reklamu.
Problem je eksalirao u vreme pandemije virusa korona, kada su mnoge kompanije, mimo svog znanja, finansirale medije i portale koji su širili dezinformacije.
Ruski rat u Ukrajini je pokazao razmere problema i ukazao na potrebu da se sa takvom praksom prestane.
Zbog toga se tim kompanijama mora ukazati na realnost – da direktno finansiraju propagandu usmerenu protv država iz kojih dolaze.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.