Naime, reč je o marketinškoj kampanji SBB-a pod nazivom “Kad imaš izbor, biraš SBB”, u kojoj ta kompanija reklamira sebe kao operatera i svoje usluge.
Kako su iz SBB-a naveli u saopštenju, na adresu marketinga RTS-a poslat je medija plan i reklamni spot, za koji su od pravne službe RTS-a dobili komentar da treba da se koriguje.
Zahtevane korekcije odnosile su se na povećanje fonta teksta koji se tiče izvora podataka na kojima je zasnovan slogan kampanje. Takođe, RTS je tražio da SBB dostavi revidiranu prateću potvrdu o relevantnosti podataka.
„Nakon što smo dostavili izmenjenu reklamu i potvrdu, oglasna poruka SBB emitovana je samo jednog dana i to 14. septembra, da bi posle toga bilo prekinuto dalje emitovanje. SBB je dobio šturo obaveštenje od službenika RTS-a da je dobijen nalog da se stopira emitovanje reklame, bez ikakvog obrazloženja razloga za takvu odluku“, ističu iz ove kompanije.
S tim u vezi, postavlja se pitanje, da li televizija može samovoljno prekinuti emitovanje reklama oglašivača, i ako da, kakvo objašnjenje je dužna partneru.
Član Radne grupe za izradu Zakona o elektronskim medijima Rade Veljanovski, pojašnjava da emiter može doneti odluku da stopira projekciju određenog sadržaja, ali oglašivaču mora dostaviti obrazloženje o razlozima za tu odluku, potkrepljujući ih pozivanjem na zakon.
„Ako je poruka reklame u skladu sa Zakonom o oglašavanju, onda ne bi trebalo da ima probema oko emitovanja, odnosno, RTS nema pravo da je odbije. Ne samo RTS, već ni jedan medij. Svaki medij, koji dobije reklamnu poruku za objavljivanje, ima prava da proceni da li je poruka u skladu sa zakonom ili ne. Ako donese odluku za koju oglašivač smatra da su mu njom povređena prava, onda zaštitu istih može potražiti na sudu. Ne postoji niko ko je regulator za poruke. Sa druge strane, ako se objavi poruka za koju je medij procenio da je u redu, ali REM kaže da nije po zakonu, on ima pravo da reaguje. Međutim, u ovom slučaju ništa nije ni stiglo do REM-a“, pojašnjava naš sagovornik.
Da Regulatorno telo za elektronske medije nije imalo nikakve veze s ovim slučajem, potvrdila je za Danas i predsednica Saveta Olivera Zekić, koja kaže da REM ne odlučuje o sadržaju reklama koje se emituju na RTS-u.
Ipak, uprkos pokušajima da dođemo do informacije na kom motivu se temelji pomenuta zabrana, odgovore nismo uspeli da dobijemo od generalnog direktora RTS Dragana Bujoševića, koji nije odgovarao ni na pozive Danasa ni na poslatu SMS poruku. RTS nije odgovorio ni na zahtev za komentar poslat na zvaničnu kontakt imejl adresu ove kuće. Ni RTS-ova šefica za odnose sa javnošću Duška Vučinić nije odgovorila na poziv i poslatu poruku.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.