„U predizbornom periodu u Srbiji, mediji u okviru United Media će izveštavati kao i do sada, profesionalno i uz poštovanje najviših novinarskih standarda. Ostaće posvećeni prezentaciji različitih mišljenja, kulturi dijaloga i prilici da svaka strana koja učestvuje na izborima iznese svoj program i stav“, navodi se u saopštenju UM.
Odluka da se ne emituje politički marketing predstavlja, kako se kaže, vid protesta United Media, zbog opšteg stanja na medijskoj sceni Srbije i ugroženosti njenih novinara i urednika koji su svakodnevno meta napada funkcionera vladajuće koalicije i prorežimskih medija.
„Mediji u okviru United Media grupe ne žele da prikazuju predizborno oglašavanje predstavnika vladajućih opcija u Srbiji. Kako bi izbegli potencijalne optužbe za diskriminaciju u predizbornom programu, nećemo emitovati politički marketing nijedne političke opcije“, naglašavaju.
U proteklim godinama, novinari medija u okviru grupacije United Media su kontinuirano etiketirani i napadani od provladinih medija, najviših državnih zvaničnika, provladinih udruženja građana i nominalno nezavisnih regulatora.
Nazivani su „fabrikama laži“, „silovateljima“, „propagandom“, „kvazi-novinarskim, kvazi-političkim i kvazi-demokratskim pošastima“, „fašističkim i tajkunskim medijima“, „pro-Kurtijevskim medijima“, navodi se u saopštenju.
„Optuživani su da kritičkim izveštavanjem o događajima u Srbiji generišu nasilje u srpskom društvu, pljačkaju i ubijaju državu, podstiču građanski rat i propagiraju mržnju, kreiraju bolesnu atmosferu. Napadani su fizički i verbalno, hapšeni ili im je prećeno hapšenjem. Prećeno im je da će im pištolj biti prislonjen na čelo, da će biti ubijeni poput pacova, vešani, spaljeni, nabijeni na kolac, da će proći poput novinara Šarli Ebdoa, čije je tragično ubistvo zaprepastilo svet“, kažu iz UM.
Najveći privredni subjekti u državnom vlasništvu su, dodaje se, isticali kako je cilj njihovih poteza da se „stavi tačka na poslovanje United Media u Srbiji“. Na zahteve da odluče o urednoj prijavi za nacionalnu dozvolu u propisanom roku, u fer i transparentnom postupku, nadležni službenici su javno rekli: „neće da može“, podseća se.
„Ove bezobzirne kampanje koje ugrožavaju bezbednost naših zaposlenih su prećutno ili izričito odobrene od predstavnika vlasti i nadležnih institucija, koje su ostale neme na zahteve da postupe u skladu sa svojim dužnostima. Na svim relevantnim listama medijskih sloboda, Srbija je zato među poslednjim državama u Evropi“, naglašavaju iz UM.
Svi mediji u okviru porodice United Media, dodaje se, insistiraju na nezavisnom, profesionalnom i tačnom izveštavanju, u skladu sa najboljim međunarodnim standardima.
„Biće nam posebno važno ukoliko predstavnici vlasti posle više godina bojkota naših medija, u ovoj izbornoj kampanji stanu pred naše novinare i omoguće građanima Srbije da se podsete kako to izgleda kada im se postavljaju pitanja na koje nema unapred spremljenog odgovora“, zaključuje se u saopštenju.
United Media je vodeća medijska grupacija u Jugoistočnoj Evropi, koja prikazuje 55 televizijskih kanala u osam država, uz veliki broj portala, štampanih medija, radio stanica i drugih medijskih aktivnosti.
U Srbiji u okviru United Media posluju mediji N1, Nova i Danas.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.