Gavrilović je agenciji Beta kazao da je na osnovu postizbornog monitoringa centralnih informativnih emisija pomenutih televizija, od ukupno 23 sata koliko je BIRODI analizirao sadržaje dnevnika, više od šest sati pripalo Vučiću.
„Vučić nije bio formalni učesnik prošlogodišnjih lokalnih, pokrajnskih i parlamentarnih izbora, ako se izuzme neustavno i nezakonito rentiranje imena stranci čiji je član i donedavni predsednik. U naznačenom vremenu Aleksandar Vučić je bio predstavljen s reklamnih 93,5 odsto“, rekao je Gavrilović.
Na drugom mestu po zastupljenosti u postizbornom periodu, s nešto više od sat vremena u dnevnicima, bila je premijerka Ana Brnabić.
„Brnabić je predstavljena s 96,4 odsto pozitivnog vremena. Ostali članovi Vlade su u navedenom periodu bili margijalno predstavljeni. Na osnovu navedenih rezultata se može zaključiti da imamo vučićocentrično izveštavanje koje legitimiše neustavno postupanje predsednika Republike koji uz pomoć medija suprotno članu 112 Ustava Srbije nesankcionosano preuzima nadležnosti Vlade Srbije koje su definisane članom 123“, ocenio je Gavrilović.
Prema njegovim rečima, ovakva medijska prezentacija je stvorila sliku u javnosti da su izbori referendum o ličnoj vlasti Aleksandra Vučića „koja nadilazi institucionalne i normativne okvire koji su definsani Ustavom i zakonima Srbije“.
Dodao je da rezultati postizbornog monitoringa pokazuju da je Vučić i dalje ključna figura medijsko političke scene, a da su i Vlada Srbije i stranka čiji je neformalni lider, medijski marginalizovani.
„Posmatrano po televizijama, na TV B92 Vučić je bio četri sata u dnevniku. Skoro sat vremena TV Pink je posvetio Vučiću u periodi koji je BIRODI posmatrao. Ostale komercijalne televizije su za 13 dana monitoringa posvetile oko pola sata, a RTS kao javni servis je u navedenom period Vučiću posvetio 17 minuta. Na svim analiziranimm televiijama tokom dnevnika Vučić je bio predstavljen sa preko 90 odsto pozitivnog vremena“, kazao je Gavrilović.
Od navedenog trenda, rekao je, odstupa TV N1 koja je Vučiću posvetila samo pet odsto ukupno analiziranog vremena i koja je predsednika Republike predstavila na dominantno neutralan (55,7 odsto) i negativan (44,3 odsto) način, bez pozitivnog vremena.
Gavrilović je kazao da je u postizbornom period opoziciona lista „Srbija protiv nasilja“ postala prvi medijski akter kada je u pitanju zastupljenost na televizijama.
Naveo je da je nakon 17.12. 2023. u centralnim dnevnicima RTS-a i televizija Pink, Hepi, Prva, B92 i N1 lista ‘Srbija protiv nasilja’ bila prisutna oko šest sati, „što je skoro kao i zastupljenost predsednika Republike“.
„Ono što pravi razliku je tonalitet predstavljanja. Lista koja je uzela najviše opozicionih glasova je u analiziranom periodu predstavljena sa 50 odsto pozitivnog, što je pre svega posledica pozitivnog izveštavanja TV N1, gde je ova lista bila predstavljena sa 96 odsto pozitivnog vremena. Kada je u pitanju 50 odsto negativnog vremena, ono je plod izveštavanja pre svega TV Pink koja ovu listu ‘čašćava’ izrazitno negativnim izveštavanjem (43 odsto), bez sekunde pozitivnog vremena. Na RTS-u lista ‘Srbija protiv nasilja’ je predstavljena većinski pozitivno s 57 odsto, odnosno 43 odsto neutralno“, rekao je Gavrilović.
Naveo je da su ostale stranke i izborne liste u zoni medijske margine.
„Tako je Srpska napredna stranka bila prisutna 27 minuta s 47 odsto negativnog vremena, dok lista ‘Mi-Glas iz naroda’ je bila zastupljena s 23 minuta, a od toga 57 odsto vremena je neutralno predstavljena. Srpska radikalna stranka je zauzela u analiziranim dnevnicima 19 minuta. ‘ProGlas’ kao akter je dobio šest minuta pre svega na N1 gde je predstavljen pozitivno. Organizatori studentskih protesta su predstavljeni 22 minuta pre svega u dnevniku N1, sa 79 odsto pozitivnog vremena“, rekao je Gavrilović.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.