Belа kućа i ogranak FBI u Baltimoru su odbacili tvrdnje da je teretni brod koji je izgubio napajanje i udario u most namerno hakovan, teoriju koja se uglavnom širila postom kontroverznog influensera Endrjua Tejta, koji tvrdi da su brod hakovali „strani agenti SAD-a“. Post je bio pregledan gotovo 19 miliona puta do srede popodne.
Sličnu teoriju širila je i republikanska kongresmenka Mardžori Tejlor Grini, koja je u postu na mreži X zahtevala „ozbiljnu istragu“ i podelila video snimak sa naloga poznatog po teorijama zavera MJTruthUltra, koji je širio neutemeljene tvrdnje da je brod hakovan.
Zvaničnik Bele kuće je u utorak rekao da nema „nikakvih naznaka zlonamernih namera“ u tragediji, a FBI je objavio da „nema konkretnih i verodostojnih informacija koje bi ukazivale na veze sa terorizmom u ovom trenutku“.
Met Volas, influenser sa 1,6 miliona pratilaca, iskoristio je svoju platformu da povuče veze između sudara i Baraka i Mišel Obame putem Netfliks filma „Leave the World Behind“, koji je producirala porodica Obama, a koji je prikazao naftni tanker koji se nasukao na obali Long Ajlenda usred nacionalnog prekida snabdevanja električnom energijom.
Volasov post sugerisao je da je film na neki način predvideo događaj, a potom je usledio video snimak u kojem je sugerisao da sudar „sve povezuje s jednom osobom“ – bivšim predsednikom Barakom Obamom.
Druge teorije tvrde da je sudar organizovao Ukrajinac koji je bio za kormilom, u cilju osvete protiv Sjedinjenih Američkih Država, da je most bio posebno ciljana meta onih koji pokušavaju da potkopaju Ameriku, jer što nosi ime autora američke himne „Star Spangled Banner“ Frensisa Skota Kija ili da su eksplozivne naprave bile postavljene na most, čime je efekat sudara dodatno pojačan.
Kasno sinoć po evropskom vremenu, stigla je informacija da su dva tela radnika izvučena iz reke i da su mrtvi. Prema nezvaničnim informacijama, nađeni su u vozilu, a vlasti veruju da svih šest radnika koji su bili na mostu i radili na popravci rupa nisu više živi.
Sekretar za transport Pit Butidžidž rekao je da je „još uvek prerano biti siguran“ koliko će vremena biti potrebno za popravku i ponovno otvaranje mosta Frensis Skot Ki u Baltimoru, koji je pao nakon što je teretni brod udario u stub – ali je podsetio novinare da je originalni most izgrađen za pet godina, dok je upozorio da proces obnove „neće biti brz, lak ni jeftin“.
Butidžidž je rekao da „to ne znači da će biti potrebno pet godina za zamenu mosta“, iako precizniji vremenski okvir neće biti dostupan dok se ne završi istraga Nacionalnog odbora za bezbednost saobraćaja kako bi se utvrdilo stanje preostalih delova.
Putnici će u međuvremenu biti preusmereni kroz tunel ispod baltimorske luke i teretni brodovi će biti preusmereni na luke u Njujorku, Nju Džersiju i Virdžiniji.
Butidžidž je rekao da je procenjeno da je dostupno oko 950 miliona dolara u fondovima za hitne slučajeve koje je rezervisala Bajdenova administracija u okviru Zakona o infrastrukturnim investicijama i radnim mestima, ali nije odmah mogao da potvrdi koliki deo tog fonda će biti odmah dostupno za oporavak Baltimora.
Butidžidžu se pridružio viceadmiral Piter Gotije, koji je potvrdio da teretni brod Dali nije prosuo nijedan opasan materijal u zaliv Čisapik. Brod i dalje ostaje u luci, sa procenjenih 5,5 miliona litara mazuta u svojim rezervoarima, kao i nekoliko kontejnera sa opasnim „mineralnim uljima“, rekao je Gotije, ali je dodao da veruje da nisu pretnja za javnost.
„Većina tih kontejnera je bliže komandnom mostu i nisu pogođeni oštećenjem broda“. Ostatak tereta, uključujući kontejnere koji su pali u vodu, sadrži „širok spektar upakovanih materijala“ i „potrošačke proizvode“, rekao je Gotije. Obalska straža sada sarađuje sa NTSB-om u istrazi i saobraćajnim inženjerima vojske na uklanjanju broda iz zaliva.
Vrednost tereta koji se svakodnevno kreće kroz luku Baltimora iznosi 100 miliona dolara, prema tvrdnjama Butidžidža. Oko desetak teretnih brodova još je zarobljeno u luci Baltimor i ne može da je napusti dok se Dali ne ukloni, rekla je Obalska straža. Pored toga, luka zapošljava oko 8.000 radnika, plaćajući im oko dva miliona dolara dnevno.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.