17. jun 2024.

Zekić: Izveštaj o medijskom praćenju decembarskih izbora u julu, kad se vratim sa mora

Iako su decembarski parlamentarni izbori održani pre šest meseci, Regulatorno telo za elektronske medije (REM) još uvek nije objavilo podatke o izveštavanju komercijalnih televizija za vreme izborne kampanje.

Foto: rem.rs

Na pitanje UNS-a zbog čega do danas nije objavljen izveštaj i kada će biti, predsednica Saveta REM-a Olivera Zekić kaže da će konačan izveštaj, koji obuhvata podatke o izveštavanju javnih servisa, kablovskih emitera, ali i komercijalnih televizija biti stavljen na dnevni red sednice Savet REM-a početkom jula.

„Izveštaj je trebalo da bude na dnevnom redu prošlog petka, ali s obzirom na to da on ima 300 strana, nisam stigla da ga pročitam na vreme i lično sam ga skinula sa dnevnog reda. Kada se vratim sa mora, početkom jula, biće na dnevnom redu“, rekla je Zekić.

Kako kaže, ovo je konačan izveštaj i obuhvatiće sve praćene emitere, ne samo komercijalne televizije, već i javne servise i kablovske emitere za koje je REM već objavio Izveštaj o nadzoru programa tokom izborne kampanje 26. decembra prošle godine.

„Ovaj izveštaj biće opširan, obuhvata i narativni i statistički deo i sadržaće, videćete,  više podataka od onog objavljenog krajem decembra za javne servise i kablovske emitere“, rekla je Zekić.

Na pitanje UNS-a zbog čega se toliko čeka na izveštaj, odnosno zašto REM kasni sa objavljivanjem podataka za komercijalne emitere, Zekić kaže da „REM ne kasni i da se ovakvi izveštaji uvek rade šest do sedam meseci“.

„Uopšte ne kasnimo. To što Evropa zamišlja da to može da se uradi za dve nedelje, to može da zaboravi. Ovakvi izveštaji su obimni i zahtevaju mnogo vremena“, kaže ona.

Podsetimo, prema informacijama do kojih je ranije došlo Udruženje novinara Srbije (UNS), stručna služba REM-a je monitoring o izveštavanju komercijalnih televizija (TV Pink, TV B92, TV Prva i TV Hepi) za vreme izborne kampanje završila još 20. decembra.

REM je 26. decembra objavio Izveštaj o nadzoru programa tokom izborne kampanje za period od 1. novembra do 14. decembra, u kojem se nalaze osnovni izvodi iz monitoringa medijske kampanje za izbore za RTS 1 i 2, RTV 1 i 2, N1, Novu S, Al Džaziru i K1, ali ne i za komercijalne emitere sa nacionalnom frekvencijom.

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend