Ovo je, od 2015. godine kada je uvedeno projektno sufinansiranje, najdrastičnije smanjenje iznosa namenjenog medijskim projektima u odnosu na godinu koja je prethodila.
Kako je pokazala analiza UNS-a, Ministarstvo informisanja i telekomunikacija, Pokrajinski sekretarijat za kulturu, javno informisanje i odnose sa verskim zajednicama, te lokalne samouprave, ukupno su ove godine za medije izdvojili 1.409.686.500 dinara, dok je u 2023. godini za ove namene bilo opredeljeno 562.382.500 dinara više, odnosno 1.972.069.000 dinara.
Značajno je napomenuti i da je ove godine veći broj opština i gradova raspisao konkurse nego prethodne (149 u odnosu na 137), a da je uprkos tome iznos ukupno opredeljenog novca drastično manji.
Veliki broj lokalnih samouprava, kako je UNS ranije pisao, ove godine izdvajao je za medijske projekte čak 90 odsto manje novca nego lane. Ostatak novca namenile su za „usluge po ugovoru“, odnosno javne nabavke u oblasti javnog informisanja ili druge stavke u budžetu.
Za razliku od lokalnih samouprava, Ministarstvo informisanja i telekomunikacija (ranije Ministarstvo kulture i informisanja), od 2015. nije smanjivalo iznos novca, odnosno izdvajalo je viši ili jednak iznos u odnosu na godinu pre.
Koliko su važne informacije i finansijska stabilnost medija pokazuje i činjenica da je u vreme pandemije korona virusa 2020. godine izdvojeno najviše novca za medije od 2015. godine – 2.093.859.660 dinara.
Smanjenje opredeljenog novca za medijske projekte zabeleženo je, pre ove godine, jedino 2021. godine, nakon pandemije. Tada je izdvojeno 323.179.160 dinara manje nego 2020. godine.
„Ovoliki pad izdvajanja novca za proizvodnju medijskog sadržaja je alarm za uzbunu. Zamislite kada bi se desilo da bilo kojoj javnoj službi – školskim, predškolskim, zdravstvenim ustanovama… lokalne samouprave umanje izdvajanje za skoro 30 odsto“, rekao je generalni sekretar UNS-a Nino Brajović.
On je istakao da je ulaganje u projektno sufinansiranje u prethodnoj godini bilo oko 2 milijarde dinara i to je, po njegovom mišljenju, nivo dostignutih prava koji ne bi smeo biti umanjivan.
„Naprotiv. Potrebno je povećavanje ulaganja u medijski sadržaj jer smo daleko od potreba. Ministarstvo informisanja i telekomunikacija i Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave morali bi ozbiljno da razgovaraju sa predstavnicima opština i gradova, ako misle da građani ne ostanu bez medija“, rekao je Brajović.
Po podacima UNS-a, u 2019. godini, za medijske projekte bilo je izdvojeno 1.679.597.740 dinara, u 2020. godini 2.093.859.660 dinara, 2021. godini 1.770.680.500, a u 2022. godini 1.896.670.600 dinara.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.