Po kojim kriterijumima se dodeljuje novac na medijskim konkursima? Privatizovana Televizija Studio B dobila je više novca za projektno finansiranje nego bilo koji drugi medij. Mnogo veći medijski igrači, na republičkom konkursu, dobili su petostruko manje novca
Šest medija dobilo je skoro 30 miliona dinara, što iz republičkog, što iz gradskog budžeta; a svih tih šest medija, uključujući i Studio B, pripada porodici Krdžić.
Petočlana komisija Grada Beograda, koja je odlučivala o raspodeli 45 miliona dinara beogradskim medijima, odlučila je da emisiji „Beograde, dobar dan“ na Studiju B pripadne više nego što su ostala 22 medija dobila zajedno – 23 miliona dinara.
Predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) Vukašin Obradović ocenjuje da je odluka komisije “jedan ružan izuzetak”. “Ne samo da ne znam za emisiju koja je dobila 23 miliona dinara, nego ne znam ni za jedan konkurs na kome je u Srbiji jednom mediju podeljeno više od 50 odsto ukupno raspoloživih sredstava. To je jedan ružan izuzetak jer se na svakom konkursu vodi računa da nijedan medij ne dobije više od 10 odsto”, objašnjava Obradović.
Ovoliko novca nije dobio nijedan medij ni na republičkom konkursu gde je najveći iznos bio nešto više od četiri miliona. Dati 23 miliona jednom mediju – protiv je bila i jedna članica komisije Dalila Ljubičić iz Asocijacije medija ali je sa četiri prema jedan – preglasana.
„Zbog opredeljivanja više od 50 odsto budžeta za jedan medij, značajno je smanjena mogućnost da se podrži proizvodnja medijskih sadržaja koji nisu opšte informisanje, već specifična tema od javnog interesa. Na taj način je ozbiljno doveden u pitanje i princip pluralizma medijskih sadržaja u javnom interesu”, smatra Ljubičić.
Preglasavanje je postojalo i u slučaju preduzeća Infobiro koje je za medijsko praćenje rada gradonačelnika dobilo 2,5 miliona dinara. Dva člana komisije u praćenju gradonačelnika nisu videla javni interes i smatrali su da bi za to grad trebalo da raspiše javnu nabavku, no bili su preglasani glasovima ostala tri člana komisije, inače novinara Studija B, Pinka i RTS-a.
Vukašin Obradović smatra da je to “jedno izvrgavanje ruglu i očigledna kupovina medijskog sadržaja od strane političkih centara moći”.
Evo šta se dešava kad podatke s medijskih konkursa uporedite s podacima iz Agencije za privredne registre: Maxim Medija Plus osnivač je TDI radio televizije. Miloš Krdžić jedini je član Maxim Medija koji u osnivačkom kapitalu TDI radija učestvuje u procentu od 100 odsto. Takođe ima 100 odsto učešća u kapitalu Radija JAT i radija Karolina. Radio JAT i Radio TDI preko konkursa Ministarstva kulture dobili su po 875.000 dinara, dok je Radio Karolina dobilo dva miliona na gradskom konkursu, isto toliko dobio je i HIT FM radio, takođe u vlasništvu porodice Krdžić.
Porodica Krdžić nedavno je kupila gradsku televiziju Studio B za 530.000 evra. Preko raznih konkursa, što gradskih, što republičkih, gotovo polovinu investicije moći će da vrati novcem poreskih obveznika.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.