Američka kompanija Fejsbuk utrostručila je dobit u prvom kvartalu ove godine u odnosu na isti lanjski period, na 1,5 milijardi dolara
Prihodi kompanije skočili su na astronomskih 5,4 milijarde dolara sa 3,5 milijardi ostvarenih u prva tri meseca 2015.
Glavni razlog ovako ubrzanog tempa rasta leži u povećanju prodaje oglasnog prostora. Više od 80 odsto ukupnog prihoda kompanije potiče od mobilnog oglašavanja, u odnosu na 73 procenta u istom periodu godinu ranije, prenosi agencija AFP.
Prihodi od oglašavanja su, naime, porasli za 56,8 procenata na 5,2 milijarde dolara.
Prema proceni analitičke kompanije eMarketer, udeo Fejsbuka na globalnom tržištu digitalnog oglašavanja, vrednom oko 186 milijardi dolara, mogao bi da dostigne 12 odsto ove godine.
Najveća globalna društvena mreža je na kraju prvog kvartala imala 1,65 milijardi aktivnih mesecnih korisnika u svetu, ili za 15 odsto više nego godinu dana pre.
Cena akcija Fejbuka skočila je na Volstritu za gotovo 10,0 odsto, na rekordnih 118 dolara, što je skoro trostruko više u odnosu na cenu u inicijalnoj javnoj ponudi (IPO) pre četiri godine.
Iz Fejsbuka su takođe saopštili da je predloženo izdavanje nove, „C“ klase akcija. Ako predlog bude odobren, akcionari će dobiti dve akcije klase „C“ za svaku akciju klase „A“ ili „B“ koju poseduju. To bi moglo da omogući vlasniku i direktoru Fejsbuka, Marku Zakerbergu, koji poklanja znatan deo svog bogatstva u dobrotvorne svrhe, da proda deo svojih akcija bez prava glasa, a da ne izgubi kontrolu nad kompanijom.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.