Koalicija First Draft, osnovana 2015. uz podršku Gugla, objavila je da će sastaviti kodeks delovanja, podsticati novinarsku pismenost među korisnicima društvenih mreža i pokrenuti platformu na kojoj će članovi moći proveriti verodostojnost medijskih informacija. Članovi grupe su, među ostalima, CNN, Washington Post, New York Times, agencija France-Presse, YouTube, Telegraph, australijski ABC i Al-Jazeera
Fejsbuk, Tviter još 30 svetskih medija pridružilo se mreži izdavačkih i tehnoloških kompanija u borbi protiv lažnih vesti i unapređenju kvalietete informacija na društvenim mrežama, javljaju agencije.
Koalicija First Draft, osnovana 2015. uz podršku Gugla, objavila je da će sastaviti kodeks delovanja, podsticati novinarsku pismenost među korisnicima društvenih mreža i pokrenuti platformu na kojoj će članovi moći proveriti verodostojnost medijskih informacija, piše Jutarnji.hr.
Članovi grupe su, među ostalima, CNN, Washington Post, New York Times, agencija France-Presse, YouTube, Telegraph, australijski ABC i Al-Jazeera.
Fejsbuk je s 1,7 milijardi korisnika najveća društvena mreža i često ga kritikuju za širenje lažnih vesti i dezinformacija. Tviter ima 140 miliona korisnika, ali je ključan za širenje izvanrednih vesti.
„Filtriranje lažnih informacija može biti teško. Čak i kada mediji dele priče koje su proverene i kontrolisane, svako od nas potencijalni je izvor informacije koja se može objaviti na internetu“, kazala je izvršna direktorka First Drafta Dženi Serdžent.
„Živimo u vremenima kada se sve redakcije, a još i više društvene mreže, suočavaju s pitanjem poverenja i istine“, rekla je.
Uloga Fejsbuka i Tvitera u tome je jako važna jer se društevnim mrežama lažna vest može proširiti poput požara.
„Nećemo rešiti te probleme preko noći, ali sigurno ih uopšte nećemo rešiti ne budemo li radili zajedno“, rekla je Serdžent.
Foto: firstdraftnews.com
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.