Digital 2016, velika regionalna konferencija o trendovima u telekomunikacijama i medijima, održana 15. i 16. septembra u Beogradu i ove godine je okupila veliki broj medijskih poslenika koji su diskutovali o brojnim aktuelnim temama
Kako u digitalnom dobu svoju ulogu vide nacionalni emiteri, šta će to naši građani gledati na svojim TV prijemnicima u 2017. godini, i da li će uopšte sadržaj gledati na TV aparatima ili na tzv. second screen-u.
Na panel diskusiji „Nacionalni emiteri u digitalnom dobu“ učestvovali su Manja Grčić, generalna direktorka Antena Grupe, Milomir Marić, glavni urednik Happy televizije, Željko Ivanović izvršni direktor Vijesti (Crna Gora) i Elvir Svrakić, direktor televizije Hayat (BiH).
Ljudi koji upravljaju najuticajnijim medijima u regionu govorili su o gledanju televizije u eri digitala, o uticaju digitala na TV sadržaj, kao i o komplementarnom rivalstvu, televizijskom oglašavanju i digitalnom marketingu.
Na pitanje moderatorke panela, Minje Miletić koliko će se gledanje televizije razlikovati u budućnosti, Manja Grčić, generalna direktorka Antena grupe za Srbiju i Crnu Goru, je odgovorila:
„Ja mislim da se neke stvari menjaju, ali sporije nego u Americi i Zapadnoj Evropi. Gledanje televizije ovde je i dalje vid najjeftinije zabave i nešto što okuplja porodicu u dnevnoj sobi. To se neće mnogo promeniti jedan period naročito kada su u pitanju lajv događaji, sportski događaji, vesti…
Što se tiče filmova i serija menja se način na koji se gleda sadržaj. Dosta se gleda preko interneta, najčešće ilegalno, ali doći će trenutak kada će se i to uobličiti da nije piraterija dominantna. Što se tiče glavnog gledanja televizije, mislim da se to neće menjati, i da je ključ – sadržaj. Ukoliko mi kao proizvođači sadržaja možemo da ponudimo gledaocima najpre domaći sadržaj, većina gledalaca će ostati ispred malih ekrana”.
A da li je razvojem interneta televizija dobila ozbiljnog konkurenta…
“Mislim da su sve medijske kuće koje su ozbiljne u svetu, pokretači te nove ere digitalizacije i da svako ko je na vreme to shvatio, krenuo je da ulaže u sve platforme, jer ono što je i dalje najbitnije to jeste sadržaj. Mislim da su televizije u najboljoj poziciji da proizvode kvalitetan sadržaj, jer iz ove perspektive imaju naveća finansijska sredstva, zato što je tržišno televizija i dalje ta koja, bar u našem regionu, dominira po pitanju budžeta. Mislim da mi ovde imamo veliku šansu da budemo ti koji će internet, a mislim da mi kao kuća to i radimo, staviti samo u svoj medijski portfolio koji već postoji. Ja ne smatram da je internet toliki konkurent – rekla je Manja Grčić, generalna direktorka Antena Grupe za Srbiju i Crnu Goru, i dodala da misli da je televizija i dalje najlakši način da se dođe do masovne publike.
Jedna od tema današnje konferencije bila je i serija „Andrija i Anđelka“ o kojoj se diskutovalo kroz formu Studije slučaja „Case study“ – Andrija i Anđelka – kako smo osvojili region.
Pre diskusije pušten je klip iz serije „Andrija govori slovenački“ koji ima 10 miliona pregleda na Jutjubu, što je bio odličan uvod za priču o uspehu serije.
O faktorima koji su omogućili vrtoglavi uspeh serije i doprineli popularnosti ove igrane forme i na televizijskim i digitalnim platformama, PR i digitalnoj strategiji govorili su Anđelka Prpić, glavna glumica, Zorana Popović, producentkinja, Nina Radojčić, PR strateg kampanje, Aleksandar Radoš, direktor PR-a, komunikacija i marketinga Prve televizije.
Učesnici diskusije izneli su zanimljiv podatak da je licenca za seriju kupljena još 2012. godine i da se čekalo čak dve godine da bi se stekli uslovi, započelo snimanje i projekat uklopio u strategiju Prve televizije koja je izabrana za emitera.
Direktor PR-a, komunikacija i marketinga otkrio je prvobitne ideje i predloge naziva serije, koji iz današnje perspektive ne izgledaju dovoljno ubedljivo. Tako su se među predlozima našli naslovi: „Bračne vode“, „Voli me ne voli me“, „I u dobru i u zlu“, „Nemoguća misija“… Ipak krajnje opredeljenje je bilo da se serija nazove po imenima glavnih glumaca Andrije Miloševića i Anđelke Prpić, i time je iskorišćena njihova dotadašnja popularnost.
Radoš je takođe istakao da je emitovanje prve epizode oborilo sve rekorde gledanosti, i da ju je pogledalo milion i dvesta hiljada ljudi (34 posto šera), što do danas nije uspela da dostigne nijedna domaća serija.
O izuzetnim rezultatima koje je serija postigla na društvenim mrežama, pre svega na Fejsbuku govorila je Nina Radojčić koja je izjavila da produkcija ovakvu priliku nije želela da prepusti slučaju.
„Bilo je očigledno da imamo zicer, ne samo za televiziju već i za društvene mreže. Suština jeste video koji ih zabavlja i da je to kratka forma. Imali smo i sadržaj i formu. I u našem slučaju se pokazalo da je ’content’ zakon“, zaključila je PR strateg produkcije.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.