Kako se navodi u Ugovoru o ustupanju Ugovora o prodaji kapitala, koji je Saša Blagojević potpisao sa direktorkom Maxim medije Ružicom Krdžić, Studio B ima akumulirane gubitke od skoro 188 miliona dinara, što je utvrđeno analizom poslovanja tokom 2015, 2016. i prva četiri meseca 2017. godine.
Osim gubitaka, neto zaduženost (obaveze prema dobavljačima, krediti) Studija B iznosi preko 172 miliona dinara, dok je imovina vredna oko 147,4 miliona dinara, zbog čega je ovo preduzeće nelikvidno jer ima neto gubitak od preko 24,7 miliona dinara.
„Usled činjenice da su obaveze Ustupioca (Maxim media) prema Ugovoru o prodaji kapitala u očiglednoj nesrazmeri sa mogućnošću Subjekta privatizacije (Studio B) da u narednom vremenskom periodu generiše prihode, Ustupilac ima nameru i ekonomski interes da Primaocu (fitmi Global Media Technology) besteretno ustupi prava i obaveze iz Ugovora o prodaji kapitala, te iz tih razloga i pristupaju zaključenju ovog ugovora”, stoji u Ugovoru o ustupanju ugovora o prodaji kapitala.
Blagojević je ovim preuzimanjem postao vlasnik 60 % udela preko svoje firme Global Media Technology, osnovane krajem 2017. godine.
Krajem prošle godine od kompanije „Ringier Axel Springer“ kupio je i tabloid Alo.
Koji su interesi Saše Blagojevića da preuzme preduzeće koje posluje sa milionskim gubicima i kakav je njegov plan za finansijski oporavak ove televizije, Raskrikavanje nije uspelo da sazna jer Blagojević nije odgovorio na telefonske pozive kao i sms poruke novinara.
Pravnik i direktor Centra za vladavinu prava Ivan Ninić navodi da mu je interesantno upravo to zašto bi neko kupio, odnosno dobio na poklon nešto što ga u momentu “prijema poklona” može koštati 24,7 miliona.
„Po mom mišljenju, to bi mogao da uradi u dve situacije: prvo, ako zna kako da reši problem (ima plan za oporavak i rast prihoda u narednom periodu), ili drugo, ako je zapravo bio skriveni vlasnik od početka. Svaka treća opcija nije logična”, navodi Ninić.
Studio B je oktobra 2015. godine u postupku privatizacije kupila firma Maxim media za 530.000 evra (oko 64 miliona dinara).
Televizija godinama unazad posluje sa gubicima, ali su se oni nakon privatizacije višestruko uvećali. Tako je 2014. godinu Studio B završio sa oko 25 miliona dinara neto gubitka, u godini privatizacije gubici su iznosili nešto više od 10 miliona dinara, da bi 2016. godinu završili u 15 puta većem minusu – neto gubitak je premašivao 156 miliona dinara.
Istovremeno, radi se o mediju koji redovno dobija milione poreskih obveznika na konkursima za projektno sufinansiranje. Te godine kada je Maxim media privatizovala Studio B, ova televizija je na konkursu u Beogradu dobila više od polovine ukupnog novca koji se tada dodeljivao medijima – od 45 miliona dinara, njima je pripalo 23 miliona dinara za emisiju „Beograde, dobar dan”.
Prema podacima iz registra medija, TV Studio B je kao direktni korisnik od 2015. do 2018. godine na ime državne pomoći (u šta spada i projektno sufinansiranje) dobio najmanje 31.850.000 dinara.
Međutim, Studio B je dobijao novac i preko povezanih firmi. Prema istraživanju Pištaljke, na konkursu 2017. godine, ova televizija i povezane firme dobile su 23 miliona od 73,9 miliona dinara koliko je medijima bilo raspoređeno.
Ovaj portal je nedavno otkrio i da je televizija deo projektnog kolača dobila i 2016. godine iako uopšte i nije učestvovala na konkursu – preko nekoliko tek osnovanih povezanih firmi, Studio B je tada prihodovao je 33,4 miliona dinara, što je bila skoro polovina raspoloživog novca.
„Novac se sliva na račun Studija B tako što mu drugi učesnici konkursa, oni kojima je novac dodeljen, plaćaju različite medijske usluge u okviru svojih projekata, izričito navedene u budžetima i finansijskim izveštajima”, pisao je maja ovaj portal.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.