Leteći cirkus Montija Pajtona je verovatno najduhovitija serija ikada snimljena. Toliko su uticali na komediju kao žanr da Oksfordov rečnik ima definiciju „pajtoneske“: nešto što liči na apsurdistički ili nadrealistički humor ili stil britanske serije Leteći cirkus Montija Pajtona. Ovo je malo ironično, imajući u vidu da su Pajtonovci samo želeli da se glupiraju i dovode humor do apsurda koji je teško, ako ne i nemoguće, definisati.
Međutim, izgleda da tiraniji političke korektnosti ništa nije sveto.
Šejn Alen, šef odeljenja za komediju BBC-ja, izjavio je da su dani dominacije belih muškaraca na njegovom kanalu odavno prošli:
„Ako ćete da okupite ekipu, to više neće biti šest belih muškaraca sa Oksforda i Kembridža. Biće šarolika grupa ljudi koja odražava savremeni svet“, prenosi Independent.
BBC je, dakle, odlučio da se fokusira na diverzitet savremenih društava koja su multikulturalna i raznolika i žele da prenose „ priče koje nisu ispričane i glasove koji nisu saslušani.“
[povezaneprice]Samo po sebi, to može da zvuči razumno – britanski javni servis hoće da ispriča priče manjinskih grupa. To bi načelno bilo u redu da istovremeno ne žele da zabrane „privilegovanim“ grupama da snimaju. I to ne bilo kojoj grupi – Alenova izjava upućena je direktno Pajtonovcima: Džonu Klisu, Eriku Ajdlu, Teriju Gilijamu, Majklu Pejlinu, Teriju Džounsu i pokojnom Grejamu Čepmanu koji se verovatno prevrće u grobu – što je potpuno u redu reći, imajući u vidu kako su Pajtonovci odali počast svom kolegi: duhovitim opaskama na sahrani i „slučajnim“ prosipanjem njegovog pepela iz urne. Pajtonovci nisu politički korektni, nikada to nisu bili i nikada neće postati jer to više ne bi bio Monti Pajton.
Štaviše, toliko se protive političkoj korektnosti da je Džon Klis postao jedno od zaštitinih lica borbe protiv udovoljavanja svima koji se nađu uvređenim zbog nečijeg humora:
Naravno, Pajtonovci nisu propustili priliku da odgovore. Teri Gilijam je izjavio da se od sada predstavlja kao Loreta (referenca na jedan od njihovih filmova), gej crnkinja u tranziciji.
Kako Gilijam ispravno primećuje, komedija nije nešto što treba da okupi predstavnike svih grupa, ne možemo da diktiramo ko će i na koji način učestvovati u njoj jer to u startu obesmišljava humor.
Pored Gilijama, Džon Klis je svoje nezadovoljstvo izrazio na Tviteru:
BBC's Head of Comedy puts Monty Python's lack of originality down to a surfeit of education and racist bias
Unfair ! We were remarkably diverse FOR OUR TIME
We had three grammar-school boys, one a poof, and Gilliam, though not actually black, was a Yank. And NO slave-owners
— John Cleese (@JohnCleese) June 20, 2018
BBC treba da ceni kultnu seriju koja je zauvek promenila koncept humora
Za kraj, citirala bih svog novog omiljenog teoretičara multikulturalizma, K. Entonija Apaju:
„Između politike priznanja i politike prisile ne postoje jasne granice.“
Za one koji nisu FPN štreberi, to znači da je tanka linija između želje da priznamo posebna prava pripadnicima manjinskih grupa i želje da diktiramo svim pojedincima kako tačno treba da se ponašaju. Slučaj BBC vs Pajtonovci je odličan primer ove opasnosti: jedno je uključiti manjine – etničke, religijske ili rodne – u program koji se emituje na nacionalnoj televiziji, a sasvim drugo implicirati da neko više ne može da snima samo zato što je beli muškarac.
Usput, Apaja je crnac i homoseksualac koji odbija da bude ukalupljen u ulogu potlačene manjine samo zato što neka grupa koja navodno zastupa njegova prava misli da tako treba da bude. Nametanje obrazaca ponašanja ljudima samo zato što imaju neki etnički ili seksualni identitet je u potpunoj suprotnosti sa načelima slobode i jednakosti pod čijom parolom se ove bitke biju.
BBC bi trebalo da ceni kultnu seriju koja je inicijalno emitovana na njihovim kanalima i koja je zauvek promenila koncept humora, a ne da sputava kvalitetnu produkciju iz straha od komentara i kritike novog oblika tiranije: bauka političke korektnosti.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.