Skoro svaki drugi stanovnik Srbije ima profil na nekoj društvenoj mreži, po čemu naša zemlja prednjači u regionu.
Na “evropskom prvenstvu u društvenim mrežama”, prema rezultatima do kojih se došlo analizom podataka najzastupljenijih svetskih platformi za analitiku društvenih mreža (socialbakers.com, wearesocial.sg, alin1social.com i statista.com), sedmi smo – ispred Srbije su samo Island, Norveška, Malta, Danska, Švedska i Velika Britanija.
Takođe, gotovo svaki drugi stanovnik Srbije ima profil na nekoj društvenoj mreži, po čemu naša zemlja prednjači u regionu.
Po proceni autora istraživanja Petra Đorđevića iz kompanije “VB Leasing”, podaci, iako variraju od izvora do izvora, pokazuju jasan trend.
– Ispada da je manji procenat korisnika interneta od društvenih mreža, što je paradoksalno, ali treba imati na umu da jedan stanovnik može imati i duple profile. Podaci takođe pokazuju dominaciju Fejsbuka u odnosu na ostale društvene mreže: to je i očekivano jer Srbija pripada zapadnom tipu korisnika društvenih mreža, koji cene jak efekat preporuke putem “lajkovanja” i “šerovanja”. Teško je reći koji je dominantan razlog ovakve situacije: možda je u pitanju velika nezaposlenost koja ostavlja dosta slobodnog vremena, ali čini mi se da razlog najviše leži u tome što smo društven narod, sklon praćenju globalnih trendova, koji teži da uvek bude informisaniji od drugih – navodi Đorđević.
Odnos muških i ženskih korisnika Fejsbuka ide u prilog muškarcima (54,1% : 45,9%), dok gledajući starosnu strukturu, podela ide u prilog mlađim korisnicima. Srbe na Fejsbuku najviše zanimaju sektori hrane i pića, moda, telekom operateri, alkoholni brendovi i brendovi iz sektora elektronske trgovine.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.