Kako je rečeno, preporuke za ponašanje komercijalnih televizija sadržaće i deo o ravnomernoj zastupljenosti svih stranaka koje učestvuju na izborima.
Pravilnikom o načinu izvršavanja obaveza RTS i RTV predviđeno je da predizborni program mora biti jasno odvojen od ostatka programa zvukom i slikom i označen tekstualnim obaveštenjem, kao i da se ne sme emitovati u toku i najmanje 10 minuta pre ili posle emisije namenjene maloletnicima.
Političke oglasne poruke, kako se navodi, ne mogu biti emitovane u istom bloku sa reklamama koje nemaju političku prirodu.
Prema pravilniku, javnim servisima zabranjeno je da prikriveno ili posredno emituju predizborni program u vidu informativnog ili druge vrste programa.
Javni servisi mogu u informativnim emisijama obaveštavati o aktivnostima državnih organa i funkcionera „poštujući pravila profesionalizma, objektivnosti i novinarske etike“, ali su dužni da vode računa da izveštavanje „ne sadrži posebno promotivno upućivanje“ na izborne liste, kandidate ili njihove aktivnosti, ideje ili političke stavove.
Tokom predizborne kampanje zabranjeno je emitovati igrane, dokumentarne, zabavne ili druge slične programske sadržaje u kojima se pojavljuje funkcioner ili istaknuti predstavnik liste ili kandidat. Ta zabrana se ne odnosi na sadržaje nastale najmanje četiri godine pre nego što su izbori raspisani.
Funkcioner, istaknuti predstavnik liste ili kandidat ne sme se tokom kampanje pojaviti u programu RTS ili RTV kao voditelj, spiker, prezenter, reporter, novinar, bez obzira na prirodu programskog sadržaja, piše u predlogu pravilnika koji je upućen Ministarstvu za kulturu i informisanje.
Javni medijski servis je dužan da učesnicima izbora obezbedi zastupljenost u programu bez diskriminacije, „imajući u vidu značaj političke stranke i kandidata, odnosno značaj događaja u kojima oni učestvuju“.
Informisanje o predizbornim aktivnostima mora biti istinito, objektivno, potpuno i blagovremeno.
Podatke o toku i rezultatu izbora javni servisi mogu označiti kao zvanične samo ako su ih saopštili nadležni organi, dok se podaci nekog dugog moraju označiti kao nezvanični.
Javni medijski servis ne može objaviti rezultate istraživanja javnog mnjenja u udarnom terminu emisije vesti, odnosno ne mogu biti naslovi, hedovi, vest dana, prva ili najvažnija vest.
Izveštaji agencija koje ispituju javno mnjenje mogu se objavljivati samo uz uslov da se imenuje naručilac ankete, uzorak, način i trajanje istraživanja, piše u predlogu pravilnika.
Kada je reč o predstavljanju izbornih lista i kandidata, RTS i RTV su dužni da u svom programu ravnomerno i bez diskriminacije, pod istim programskim i tehničkim uslovima, predstavi sve izborne liste i kandidate.
Takođe, dužni su da emituje oglasne političke poruke svih zainteresovanih učesnika pod jednakim programskim, tehničkim i finansijskim uslovima.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.