Pregovori između predstavnika Gugla i medija su tek počeli, a izdavači su pretežno iz Francuske i drugih evropskih zemalja, naveli su isti izvori. Plaćanje informacija bi bila prekretnica za Gugl, koji je godinama na meti kritike medija, jer objavljuje sadržaj informacija u rezultatima pretrage interneta ostvarujući time prihod od reklama povezanih s tim medijima, a bez dogovora s njima.
Predstavnik Gugla Ričard Džingras izjavio je za AFP da ta kompanija pokušava da nađe načine i pomogne izdavačima.
„Želimo da pomognemo korisnicima interneta da nađu kvalitetne izveštaje medija. Dobro informisanje je važno za demokratiju, a to pomaže da se podrži održiv medijski svet“, rekao je on.
List „Vol strit džornal“ je preneo da Gugl razmišlja o dogovoru o razvoju „premium“ informacija.
Gugl je ostao pri stavu da odbija da plati linkove tekstova medija koji se pojavljuju u rezultatima pretrage interneta, naveli su izvori bliski tom pitanju. Ta kompanija je objasnila da time što korisnike interneta povezuje linkovima sa sajtom medija, izdavači mogu da zarade od reklama.
Preko progama „Gugl njus inišativ“ (Google News Initiative), američki gigant sarađuje s izdavačima kako bi stimulisali korisnike i pretplatnike. Fejsbuk, koji je bio suočen sa sličnim kritikama, krajem oktobra je ponudio vesti „kvalitetnog“ novinarstva, kako bi podržao medije i iskorenio dezinformacije.
Gugl je pokrenuo pregovore pošto je pod pritiskom da poštuje jednu direktivu EU kojom je u korist izdavača i novinskih agencija uvedeno „susedsko pravo“, slično autorskom pravu.
Gugl je prošle godine rekao da neće platiti evropskim medijima za upotrebu njihovih članaka, slika ili video-zapisa u Francuskoj, prvoj državi koja je ratifikovala tu direktivu EU, te ga je zbog toga već tužio niz novinskih kuća, među kojima i agencija AFP.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.