Prošle nedelje Gugl je rekao da planira da globalnim izdavačima u naredne tri godine plati milijardu dolara za njihove vesti, počev od nemačkih i brazilskih medijskih grupa pod novim proizvodom nazvanim Njuz šoukejs (News Showcase).
Dogovor sa francuskim izdavačima postigao bi se uoči presude francuskog apelacionog suda o takozvanom „susedskom pravu“ (neighbouring right), koji omogućava izdavačima da od digitalnih platformi zahtevaju naknadu za prikazivanje isečaka vesti.
„Alliance de la Presse d’Information Generale (APIG) i Gugl već godinu dana zajedno rade na plaćanju (tog) prava, prema francuskom zakonu. Ove diskusije su se pozitivno razvile poslednjih nedelja“, navode u Guglu.
Kompanija je rekla da će sporazum uključivati prihvatanje susednog prava, kao i učešće francuskih medija u novom Njuz šoukejsu.
„Poslednjih nekoliko nedelja omogućilo nam je da razjasnimo mnoge tačke i potvrdimo da Gugl prihvata princip naknade za naše vesti“, rekao je Pjer Luet, izvršni direktor Groupe Les Echos, koji pregovara za APIG.
Francuski izdavači su među najžešćim Guglovim kritičarima.
U aprilu je francusko telo za zaštitu konkurencije naložilo kompaniji da plaća naknadu francuskim izdavačkim kućama i novinskim agencijama, za sadržaj koji plasira i preko pretraživača.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.