Prema ovom izveštaju, 51 odsto ispitanika osećao je da je javnost izgubila poverenje, što je manje u odnosu na prošlu 2019. godinu kada je bilo 63 odsto. Taj procenat je 2018. bio 71 odsto, a 2017. 91 odsto.
Tačnost informacija i dalje se smatra presudnim. Drugu godinu zaredom 51 odsto novinara kaže da je omogućavanje 100 odsto tačnosti sadržaja važnije od prihoda, ekskluzivnosti ili prvog objavljivanja. Pogotovo u doba COVID-19 postaje sve važnije osigurati što precizniji sadržaj, prenosi portal balkansmedia.org.
Kompanija Cision, koja podržava PR profesionalce/ke i medije u svom jedanaestom izvještaju otkriva najnovije trendove i izazove s kojima se suočava medijska industrija i kako PR profesionalci/ke mogu bolje sarađivati sa svojim kolegama/icama novinarima/kama. Ovogodišnji izvještaj je najveći ikad u Cisionu, a uključuje više od 3.200 novinara/ki iz 15 zemalja Sjeverne i Južne Amerike, Evrope i Azije.
Budući da je istraživanje stanja medija sprovedeno pre proglašenja pandemije COVID-19, Cision je krajem marta poslao dodatni upitnik kako bi osigurao da se uticaj krize pravilno odražava u izvještaju. Ti su rezultati uključeni u poseban deo izvještaja o COVID-19 i pružaju uvid u to kako stručnjaci/kinje za odnose s javnošću i komunikacije mogu najbolje podržati novinare/ke u ovo vrijeme.
„U poslednjih 11 godina Cision je izradio Izvještaj o stanju medija kao način da pruži celovitu i iskrenu sliku onoga s čime se novinari/ke bave u određeno vrijeme. Iako svaka godina donosi niz novih izazova, 2020. je očito posebno teška. Cilj nam je pomoći ojačati odnos između PR profesionalaca/ki i medija, pa je bilo presudno pružiti ruku i shvatiti kako novinari/ke upravljaju u ovim neviđenim vremenima“, rekla je Sarah Parker, voditeljica marketing sadržaja u Cisionu.
Kao važan deo izveštaja bio je uticaj COVID-19 pandemije na medije, pa je u stanju medija u 2020. pokriveno i to koji su bili izazovi s kojima se novinarstvo i novinari/ke suočavali i kako se meri uspeh u toku pandemije. Obuhvaćeno je i poverenje i pristranost u medijima, uticaj tehnologije, kako PR profesionalci/ke mogu poboljšati svoj teren, kako profesionalci/ke za odnose s javnošću i komunikacije mogu izgraditi čvršće odnose s novinarima/kama.
Algoritmi društvenih medija rangirani su kao najvažnija nova tehnologija koja utiče na novinare danas, dok nesigurna obećanja o AI i dalje blede. Prema ovom istraživanju, 41 odsto novinara složilo se da će algoritmi društvenih mreža najviše promijeniti način rada, u odnosu na 38 odsto u 2019. Samo 15 odsto ispitanika vidi AI i robotsko učenje kao najvažniju tehnologiju koja utiče na industriju. Tu je pad sa 19 odsto u 2019.
Celokupna medijska pokrivenost bilo koje teme sada se gleda kroz prizmu pandemje. Novinari/ke takođe kažu da su sve češće okrenuti ka optimističnijim pričama kao odgovor na pandemiju koja traje već previše meseci, navodi portal balkansmedia.org.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.