Matična kompanija „HuffPosta“, telekomunikaciona grupa „Verizon“, preuzeće manjinski udeo u novoj grupi formiranoj sa „BuzzFeedom“, a cena nije otkrivena.
U okviru partnerstva, „BuzzFeed“ će takođe moći da koristi „Verizonove“ tehničke i komercijalne mogućnosti za svoj razvoj.
Ta operacija je još jedan jak znak konsolidacije besplatnog informativnog sektora na internetu koji već nekoliko godina ima teškoće.
Zasnovani na oglašavanju koje im je donedavno donosilo gotovo sav prihod, ti sajtovi trpe pod konkurentskim pritiskom giganata interneta.
Po podacima kompanije „eMarketer“, „Google“, „Facebook“ i „Amazon“ su tako prikupili više od 60% prihoda od onlajn oglašavanja 2019. godine.
„BuzzFeed“ i „HuffPost“ su morali da otpuštaju osoblje da bi se prilagodili potrebama poslovanja na takvom tržištu.
Već 2018. suosnivač „BuzzFeeda“ Džona Pereti pomenuo spajanje s jednim ili s više igrača na tržištu. Spomenuo je „Vice“, „Vox“, „Refinery29“ i „Group Nine“, ali ne i „HuffPost“ koji je takođe on ;osnovao, 2005. godine.
U roku od nekoliko nedelja, u septembru i oktobru 2019. godine, odigrao se pravi talas akvizicija.
„Vice“ je kupio sajt za žene „Refinery29“ za iznos koji su „Njujork tajms“, „Vox“ i magazin „Njujork“ procenili na 400 miliona dolara, dok je „Group Nine“ kupila „PopSugar“.
Sada „BuzzFeed“ uzima „HuffPost“ kojeg je za 315 miliona dolara 2011. godine kupila ;medijska grupa AOL, a ona je pod okrilje „Verizona“ došla 2015. godine.
Nastao 2005. godine, „Huffington Post“ koji je 2017. godine postao „HuffPost“, bio je u oblasti vesti na internetu jedan od prvih „čistih igrača“ ;- samo veb-sajt, bez izdavanja papirnih novina.
Ostao je bliži tradicionalnoj formi veb-sajta za vesti nego što je to „BuzzFeed“ koji je navodno napravljen da podstakne promet i „hrani“ društvene medije.
Sada raznovrsan jer ima i video, onlajn-igre i poslovne partnere, „BuzzFeed“ je znatno veći od „HuffPosta“.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.