Sve problematične projekte „Telekoma“ – već i samo one koji su isplivali u javnost – nije moguće prebrojati u jednom tekstu. Hajde, zato, da počnemo makar od kontroverzne kupovine kablovskih operatera „Kopernikus“ i „Radijus Vektor“, poteza koji je očigledno imao za cilj povećanje udela „Telekomovog“ „kabla“ na tržištu.
Akcija koja je sa biznis strane logična imajući u vidu dominaciju SBB-a ipak je – kao po pravilu – bila žestoko preplaćena: dva operatera plaćena su ukupno 303 miliona evra. Prema analizi ekonomiste Gorana Radosavljevića, „Telekom“ je platio čak 2.560 evra po jednom korisniku „Kopernikusa“ i oko 1.800 evra za jednog korisnika „Radijus Vektora“. Poređenja radi, „Telekom Srbija“ je platio oko 426 evra za jednog korisnika „Telekoma Srpska“ 2006. godine. Loša biznis odluka koja će se – kao i ostalim slučajevima – na kraju obiti o glavu građanima Srbije, u čijem je vlasništvu javno preduzeće „Telekom“.
Ova kupovina datira s kraja 2018. i početka 2019. godine, ali njena prava suština otkrivena je u januaru 2021. godine, kada je N1 objavio ugovor između „Telekoma“ i „Telenora“, u kome se decidno navodi da je cilj njihove saradnje „potpuno uništavanje SBB-a“. I pomenuti ugovor o saradnji dve kompanije je tržišno problematičan. Njime se, podsećamo, „Telenoru“ na korišćenje ustupa infrastruktura „Telekoma“ – kompletna kablovska mreža i kompletan sadržaj kablovske televizije – u koju je uloženo u poslednjih nekoliko godina blizu 500 miliona evra. Sve kako bi se smanjio udeo SBB-a na tržištu, odnosno sveo na ispod 30 odsto.
„Junajted grupa“ je, inače, navela da „Telekom“ „godinama odbija da odgovori na preko 300 zahteva SBB-a o iznajmljivanju infrastrukture“, a da joj „vlast u Srbiji i njeni funkcioneri zabranjuju razvoj i ne dozvoljavaju pristup korisnicima, jer za SBB postoje zabranjeni gradovi i opštine“. „Telenoru“, koji se uporno pozivao na evropska pravila poslovanja, ovakav „kartelski ugovor“ nije smetao.
I na tržištu digitalnih medija „Telekom“ je putem svojih satelita uložio novac kako bi suzbio uticaj informativnih portala „Junajted medije“. Tako su u javnost u avgustu proše godine isplivale informacije da je „Telekom“ dao 38 miliona evra „Vajrles mediji“, firmi Igora Žeželja, po ugovoru o saradnji između dve kompanije. Taj novac je, po svemu sudeći, kasnije iskorišćen za kupovinu tabloida „Kurir“ , a portal mondo.rs se praktično „poklanja“ pomenutom Žeželju.
Konačno, na kraju dolazimo i do kupovine prava prenosa Premijer lige za TV Arena sport, plaćenih, prema nezvaničnim informacijama, 600 miliona evra. To je inače 10 puta više nego što je za istu uslugu plaćao Sport klub koji radi u okviru „Junajted medija“.
Podsećamo, da afere „Telekoma“ nisu privukle pažnju samo domaće javnosti, potvrđuje i bolan izveštaj Evropskog parlamenta iz marta 2021, u kojem se apostrofiraju afere „Telekoma“, rame uz rame sa aferama Jovanjica, Krušik i sličnim krivičnim predmetima.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.