Mediji ne mogu da se oslone na oglašivače, često zbog političkih pritisaka. Zato bez obzira na broj zaposlenih, neko mora da se bavi i razmišlja o biznisu i opstanku, istakao je Zlatić.
Nije dovoljno biti dobar medij da preživiš, to je evidentno, ali nije ni dovoljno da mislimo da će urednici i vlasnici medija koji su tu zbog medijskog dela posla samo želeti da opstanu – rekao je on, dodajući da tržište oglašivača nije jedino mesto na koje se mediji oslanjaju.
Građani su navikli da im je sadržaj na internetu besplatan i zato je teško naterati ih da plate. Primorani smo da radimo dodatne poslove i srećni ako godinu završimo bez dugova, objašnjava Stepanovićeva.
Imam osećaj da sam svoj život posvetila načinima kako da zaradim novac da izdržavamo medij. I mi naš medij izdržavamo drugim poslovima – ističe Stepanovićeva.
Južne vesti pokrenule su i brend “Vajdica”, prodaju majica sa društveno-odgovornim porukama iz zajednice. Ipak, nije cilj da one postanu izvor finansiranja već da se dopuni budžet i aktivira i tržište. Dodaje da nisu želeli da uvode pretplatu jer je cilj Južnih vesti da tekstove pročita što veći broj ljudi.
Mi suštinski radimo i druge poslove iz drugog dela firme gde dobar deo tog profita koristimo za finsiranje. Tu su i donacije naravno – objašnjava Ognjanović.
Trenininzi, obuke, organizacija koncerata, a sada i izdavanja prostora neki su od načina na koji nekadašnji City radio a sada City smart opstaje. Uz pomoć donatora sada su opremili prostor koji sada na razne načine može da im donese zaradu.
Bez dodatnog posla nemoguće je opstati. Nije poljuljano medijsko tržište, medijsko tržište je nepostojeće za lokalne medije. Tome je kumovala država koja ga je dodatno ubila kroz proces projektnog sufinsiranja – kaže Petrovićeva.
O čemu su još govorili učesnici debate, možete pogledati u videu na vrhu teksta.
M. M. K.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.