“Oko 36 posto ispitanika kaže da su negativni sadržaji veoma zastupljeni (u medijima) i to utiče da se građani okreću od medija ili selektuju kanale informisanja”, rekla je Orestijević u Novom danu na N1.
Kako kaže, podaci govore da su ljudi dosta orientisani na onlajn kanale informisanja, ali i da postoji generacijski jaz.
“Mladi ljudi od 12-25 dominantno koriste dr mreže i portale, mnogo manje televiziju. Što raste ta starosna granica, to više imamo uticaj TV”.
Najnovije isttraživanje CESID-a i programa Nova pismenost pokazala su da indeks medijske pismenosti u Srbiji opada, a Orestijević kaže da je tome doprinela i pandemija.
Goran Zarić navodi da su ljudi zatrpani informacijama, raspon pažnje se sve više skraćuje i to je naročito izraženo kod mladih generacija.
“Informacija mora da dođe odmah, ne onužno od neke proverene medijske kuće… nego najčešće od vršnjaka”, rekao je on.
Prema njegovim rečima, zaključak programa Nova pismenost je “da smo svi, hteli ili ne, postali mediji”.
“Mi sada živimo u takvoj kakofoniji informacija da niko od nas nema luksuz da se ne informiše, da ne proverava vesti”, rekao je on.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.