Procenjuje se da globalno tržište uticajnih društvenih medija vredi više od 15,3 milijarde evra u 2022, prenosi Euractiv.rs.
U Francuskoj, influenserski marketing jedan je od najefikasnijih oblika promocije brendova, a po promociji proizvoda posebno se ističe Instagram.
Istraživanje procenjuje da se prošle godine skoro 10,5 miliona evropskih korisnika Instagrama smatralo influenserima pošto su imali više od 1.000 pratilaca.
Ovo tržište visoke vrednosti sa dometom bez presedana, dovelo je zakonodavce u zabrinutost zbog moći i uticaja koji imaju.
„Influenseri moraju da podležu istim pravilima kao i ona koja se primenjuju na tradicionalne medije“, rekao je Le Mer, dodajući da internet „nije Divlji zapad“.
Zbog toga on želi da pojača kontrolu nad ovim sektorom.
„To nije borba“, protiv njih. Mora postojati „sistem za zaštitu uticajnih, a ne za stigmatizaciju“, rekao je on.
Influenser marketing industrija se širi poslednjih godina, kako u Evropi tako i širom sveta.
Prošle godine, službe Generalnog direktorata za konkurenciju, pitanja potrošača i kontrolu prevara (DGCCRF) su uočile nepravilnosti među 60 odsto kontrolisanih influensera, koji „nisu poštovali propise o oglašavanju i pravima potrošača“.
U izveštaju se navodi da su neki „obmanjivali potrošače o svojstvima prodatih proizvoda ili promovisali rizične proizvode ili usluge“.
U ređim slučajevima, neki su ponudili, ili čak organizovali, zloupotrebu javnih sredstava namenjenih obuci za dobijanje poklona ili novčane nagrade ili su terali svoje pratioce da pribegnu kozmetičkim praksama koje su opasne po zdravlje.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.