Istraživanje je obuhvatilo detaljnu analizu medijskih projekata u kulturi (2015-2022) koji su sufinansirani iz budžeta Republike Srbije: Ministarstva kulture i informisanja, Pokrajinskog sekretarijata za kulturu i informisanje i 152 lokalne samouprave. U tom periodu realizovano je 2.480 projekata koji su sufinansirani državnim novcem u ukupnom iznosu od 13.296.369 evra (1.580.907.323 dinara).
Posebno su obrađeni i medijski projekti dva javna konkursa za sufinansiranje projekata proizvodnje medijskih sadržaja koji promovišu i afirmišu teme iz oblasti kulture u 2021. i 2022. godini. Ove konkurse je tokom dve godine raspisalo Ministarstvo kulture i informisanja, a konkurs je prelaskom informisanja u Ministarstvo za informisanje i telekomunikacije od ove, 2023. godine ukinut.
Detaljna analiza pokazala je da se medijski projekti sufinansirani državnim novcem najčešće samo deklarativno bave kulturom.
Čak 56,7 odsto odsto ovih projekata uopšte ne spada u oblast kulture, već se može podvesti pod opštu tematiku i oblast društvo. 13,4 odsto projekata se bavi kulturnom baštinom, 8,3 odsto projekata su potpuno nedefinisani, 7,2 odsto je u kategoriji obrazovanje, 5,9 odsto pokriva aktuelnu kulturnu produkciju, 3,1 odsto multikulturalnost, 2,8 odsto manifestacije, 1,1 odsto filmsko stvaralaštvo, 0,8 odsto vizuelno stvaralaštvo, a za 0,7 odsto projekata se ne može utvrditi oblast.
Trendovi promašenih tema, neprofesionalnosti i kiča su potisnuli aktuelnu kulturnu produkciju, koja bi trebalo da bude noseća oblast u promociji i afirmaciji kulture u medijima.
Kulturni centar Kaleidoskop je u saradnji sa Centrom za održive zajednice realizovao pet interaktivnih tabelarnih podsajtova sa statističkim podacima, koji obuhvataju kompletnu analizu od 2015-2022. godine: ukupna izdvajanja, broj projekata, podelu na oblasti i podoblasti, izdvojen novac iz svih organa vlasti sa brojem podržanih projekata, medije koji su podržani, ali i podnosioce kojima su odobrena sredstva.
Interaktivni prikazi biće dobar alat novinarima, ali i studentima novinarstva, predstavnicima Ministarstva za informisanje i telekomunikacije koji se dalje budu bavili ovom temom, jer ostaju kao trajna kategorija na portalu magazina Kaleidoskop media i mogu se pretraživati po različitim kategorijama.
Rezultati istraživanja dostupni su na portalu magazina za kulturu Kaleidoskop media.
Rezultate istraživanja na panel diskusiji u Kolarčevoj zadužbini predstavila je Gordana Tadić, direktorka Kulturnog centra Kaleidoskop i glavna urednica magazina Kaleidoskop media i Vesna Milosavljević, urednica portala za kulturu SEECult, moderatorka panela.
Projekat „Pod lupom: Kultura u medijima – Šta podržava država?“ je realizovan u okviru Programa malih medijskih grantova koji finansira Ambasada SAD, a administrira Nezavisno udruženje novinara Srbije.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.