BIRODI u saopštenju navodi da REM nije reagovao na činjenicu da je predsednik Srbije kao kandidat za novi mandat snimio spot u kojem izlazi iz frižidera, kao i da je svoju izbornu kampanju završio na televiziji Pink izlaskom iz frižidera čime je, kako ocenjuju, pokazao svoju medijsku dominaciju, koja je neretko bila posledica aktivnosti koje nisu u skladu sa ustavnom i zakonskim ovlašćenjima predsednika.
„REM je u svom izveštaju prikazao podatke o zastupljenosti javnih funkcionera na način da je samo predstavio njihovu prisutnost (ukupno vreme i procentualnu zastupljenost) na nivou tabela na nivou monitorisanih televizija, ali ne i tonalitet predstavljanja kako je to definisano OSCE vodičem za monitoring medija koji je REM naveo kao izvor za izradu svoje metodologije. Takođe, REM je izostavio da prikaže koliko su javnih funkcioneri bili prisutni u centralnim informativnim emisijama (dnevnicima) kao najgledanijim informativnim emisijama“, navodi BIRODI u saopštenju.
Dodali su da rezultati REM monitoringa pokazuju da je tokom perioda monitoringa predsednik Srbije najveći udeo prisutnosti bio na televiziji Pink, kao i da REM ni u jednom delu svog izveštaja nije ukazao na prisutnost javnih funkcionera, pogotovo predsednika koji je ujedno i kandidat za novi predsednički mandat „što ga stavlja u privilegovan položaj u odnosu na ostale kandidate, a sam izborni proces čini nefer“.
BIRODI navodi da je Vučić bio prisutan 56 odsto ukupnog vremena koje je REM monitorisao na televiziji Pink, dok je na na javnom servisu, RTS-u, od ukupno monitorisanog vremena Vučić bio prisutan 16,6 odsto.
Predsednik je na televiziji Hepi bio prisutan 13,3 odsto, na televiziji Prva 31 odsto, a na B92 17,3 odsto.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.