Najjači Vučićev protivkandidat Zdravko Ponoš je dobio podršku 15 posto korisnika MTS-a i 36 odsto korisnika SBB-a, a zanimljivo je i su korisnici usluga SBB-a u daleko većoj meri glasali i za Miloša Jovanovića iz Novog DSS-a – 16 posto njih, naspram devet posto kod gledalaca MTS-a.
“Ispitanici koji imaju u domaćinstvu MTS, odnosno Telekom u značajnoj meri su više glasali za stranke vlasti na parlamentarnim izborima, a da je opozicija kod MTS-a dosta manje dobila glasova, poprilično manje. Sa druge strane na SBB-u imamo činjenicu da je takođe vlast dobila dosta glasova, međutim kad se pogleda diverzitet glasova izbornih lista – on je dosta veći na SBB-u, nezavisno da li su to one stranke koje su proevropski orijentisane, ili su antievropski orijentisane, one koje su za priznavanje Kosova i oni koji su protiv priznavanja. Prosto, diverzitet stranaka koje su bile na SBB-u dosta je veći nego na MTS-u”, kaže programski direktor Birodija Zoran Gavrilović.
Kada se pogledaju parlamentarni izbori rezultati ovog istraživanja su gotovo identični: SNS je kod gledalaca koji TV prate preko MTS-a i Telekoma dobila 45,9 odsto glasova, a kod gledalaca sa SBB-a 23 odsto. Ujedinjeni za pobedu Srbije je dobila 15 odsto glasova korisnika kojima je MTS provajder televizijskog signala i 24,3 odsto onih kojima je provajder SBB, dok je za SPS glasalo 11,9 odsto gledalaca MTS-a i 5,9 odsto glasova SBB-ovih pratilaca.
Najveća razlika, po rečima Gavrilovića zabeležena je kod liste “Moramo” – svega 2,5 odsto gledalaca MTS-a je dalo glas ovoj političkoj opciji, dok je kod gledalaca SBB-a “Moramo” dobila 13,8 odsto glasova.
“Oni ljudi koji imaju MTS kod sebe u kući manje su tolerantni prema demokratiji, više vole čvrstu ruku. Takođe, ono što je naše istraživanje pokazalo jeste da korisnici MTS-a u većoj meri podržavaju vlast, za razliku od korisnika SBB-a”, kaže u razgovoru za Glas Amerike Zoran Gavrilović i dodaje da je sada sve u rukama REM-a:
“Sve ovo jeste jedan indikator da mi živimo u jednom podeljenom društvu i signal da bi REM trebalo da počne da radi svoj posao, da napravi istraživanje publike, da oni urade jedno dublje i šire istraživanje, što je njihova zakonska obaveza po Zakonu o elektronskim medijima, član 22. I da utvrdimo kakva nam je medijska situacija i da li mediji svojim izveštavanjem i svojim medijskim delovanjem cepaju Srbiju na dva dela”.
Ovo istraživanje, po rečima sagovornika Glasa Amerike pokazuje i zbog čega se vlast dosta trudi kako bi bila smanjena gledanost SBB-a kao kablovskog operatera:
“Ja verujem da sigurno u upitnicima koje rade agencije za potrebe vladajuće stranke postoji i ovo pitanje, i sigurno da oni to znaju. Međutim, očito da to pitanje i prezentacija tih rezultata u javnosti nije povoljna i o tome se ćuti i to se ne prikazuje. Mi smo odlučili da napravimo ovo jedno istraživanje i da sa njim izađemo u javnost jer prosto istraživanja javnog mnenja ukoliko nema javnosti i slobode medija postaju mehanizam za legalizaciju cenzure i autocenzure u jednom društvu”, kaže Gavrilović.
Inače, ovo istraživanje je rađeno pre dodele nacionalnih TV frekvencija – od 28. jula do 14. avgusta, a terensku anketu na uzorku od 1.218 ispitanika je uradila agencija “Sprint insight”.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.