Rešenje o registraciji iz Agencije za privredne registre, rešenje iz Registra medija koji vodi ista Agencija, potvrda da nisu u stečaju, samo se deo obimne dokumentacije koja se traži od učesnika u konkursu. Ovaj zahtev je sporan, pošto je reč o podacima iz javnih baza, koji su dostupni svim građanima, pa i službenicima gradske uprave. Dodatno, insistiranje da sva dokumentacija bude u originalu ili overenoj fotokopiji, izlaže bespotrebnom trošku lokalne medije koji su godinama na ivici opstanka zbog teške finansijske situacije. Ovakva praksa Gradske uprave za društvene delatnosti je naročito nepravedna, imajući u vidu da medijski konkurs, uprkos zakonskoj obavezi, u Kragujevcu godinama nije raspisivan (od 2015. do 2021.) kao i da mediji koji konkurišu uglavnom dobijaju po 300.000 dinara. Dok dvadesetak medija deli skromnih 11 miliona dinara, privilegovana Radio- televizija Kragujevac i ove godine dobiće 60 miliona i to ne po sistemu „FT1P- Fali ti jedan papir“. Teško je razumeti ovakvo postupanje i zahteve gradske uprave u situaciji kada je prioritet države digitalizacija i razvoj elektronskih usluga, dok gradska vlast tvrdi da Kragujevac razvija kao „smart city“.
Kao organizacija koja se godinama zalaže za unapređenje kvaliteta javnog informisanja i zagovara zakonitu i transparentnu dodelu novca medijima u cilju zaštite javnog interesa građana i građanki Kragujevca, Res Publika će nastaviti da insistira da gradska uprava uslove konkursa prilagodi praksi koju godinama primenjuje resorno ministarstvo. I pored neispunjenog obećanja „sve vaše primedbe i sugestije imaćemo u vidu prilikom raspisivanja sledećeg Konkursa“ nastavićemo da lokalnoj samoupravi, medijskim udruženjima i javnosti ukazujemo na probleme sa kojima se susreću loklani mediji u Kragujevcu.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.