U izbornom setu zakona koji je nedavno usvojen u Narodnoj skupštini precizirano je da se pravilo tišine odnosi i na internet-stranice i portale koji su registrovani u Registru medija. Izvan dometa propisa ostale su društvene mreže, tako da će se ovde kampanja voditi do poslednjeg trenutka.
A, da li će se poštovati pravila fer izveštavanja kontrolisaće Regulatorno telo za elektronske medije, koje je od juče počelo merenje minutaže svih učesnika izborne trke na televizijama i radiju, odnosno koliko se ko pojavljivao u redovnom informativnom programu, specijalizovanim izbornim emisijama, ostalim programskim sadržajima i spotovima. Izveštaji će biti objavljivani na svakih sedam dana, a zatim i ukupni za celu kampanju.
Zakon o elektronskim medijima predviđa da javni servisi neće moći da izveštavaju o aktivnostima javnih funkcionera, na primer, na otvaranju radova na izgradnji fabrika ili puteva, deset dana pred glasanje, ukoliko su oni kandidati na izborima za poslanike, odbornike ili predsednika.
Inače, dok javni servisi – RTS i RTV, imaju zakonsku obavezu da se strogo pridržavaju pravila izveštavanja, REM je privatnim emiterima namenio preporuku o načinu ponašanja tokom kampanje.
– Komercijalni pružaoci usluga treba da vode računa o zastupljenosti lista i kandidata i obezbede njihovu zastupljnost u programu bez diskriminacije, poštuju pravilo balansa između vlasti i opozicije, izborni program jasno odvoje od ostalog, obezbede uranoteženost političkih subjekata, poštuju pravila novinarske etike.
Obavezna objava cenovnika
Mediji su u obavezi da objave tarife za političko oglašavanje. Televizije će tako cenovnik morati da objavljuju najmanje pet dana uzastopno u programu u periodu od 18 do 22 časa. Cena objavljivanja stranačke propagande mora biti ista za sve.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.