06. apr 2022.

Političke partije za TV oglašavanje u kampanji potrošile 6,9 miliona evra, Pink dobio najviše od SNS i SPS

Za TV oglašavanja u izbornim kampanja, ne računajući lokalne TV stanice, prema proceni Transparentnost Srbija, političke partije potrošile su 6,9 miliona evra, od čega samo Srpska napredna stranka 4,1 milion evra.

Foto: Screenshot YouTube/Srpska napredna stranka

Na drugom mestu je Socijalistička partija Srbije (SPS), koja je za kampanju na televizijama porošila nešto više od milion evra.

Prema procenama TS, radikali su za TV oglašavanje dali 662.065 evra, UPS 383.518 evra, DSS 276.518, „Ajmo, ljudi“ 167.911 evra, Zavetnici 89.862, Dveri 70.630, ZZV 35.228 evra, dok je najmanje para za ovaj vid reklame dala Koalicija „Moramo“ – 9.202.

„Ulaganje Srpske napredne stranke u TV oglašavanje je identično procentu podrške predsedničkom kandidatu, oko 60 odsto. SPS je druga po ulaganjima, sa 15 odsto, što je možda imalo uticaj na neočekivano dobar rezultat“, rekao je programski direktor TS Nemanja Nenadić.

Dodao je da se to ne može reći za radikale koji su nosili čak desetinu troškova ukupne televizijske kampanje, a nisu prešli cenzus.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dnevni list Danas (@danas.rs)

TS je saopštila da je najveći deo sredstava za oglašavanje dobila televizija Pink, oko 2,6 miliona evra, pa RTS sa 1,8 i Hepi sa 1,2 miliona evra.

Transparentnost Srbija navodi da su i SNS i SPS najviše novca za TV oglašavanje dale Pinku, na drugom mestu RTS-u.

Za oglašavanje na FB potrošeno je 381.000 evra.

„SNS „bustovala“ oglase sa 263 evra u proseku. Ukupno gotovo 200.000 evra. Na drugom mestu je SVM sa 31.700 evra. Sa 35.000 evra promovisani oglasi bez oznake političkog subjekta koji veličaju gradsku vlast ili su protiv opozicije“, ističe TS.

Građani Srbije ove godine izdvojili su više novca nego do sada da bi ih stranke ubeđivale u to da upravo njima treba da pruže podršku na izborima.

Naime, kako tvrdi Transparentnost Srbije (TS) na osnovu svog monitoringa, ova predizborna kampanja bila najskuplja od 2004. godine i potrošeno je nešto više para nego 2012. godine.

Kako je rekao programski direktor TS Nemanja Nenadić, kampanja će građane Srbije koštati 15,7 miliona evra iz budžeta i to, kako je rekao, „izdašno finansiranje“ za posledicu će imati veće troškove, kao i to da će učesnici manje koristiti druge izvore finansiranja.

Inače, izveštaj o preliminarnim troškovima kampanje obaveza je prema novom zakonu i stranke su je uglavnom ispunile.

Nenadić je objasnio da je novi zakon o finansiranju političkih aktivnosti išao na ruku onima koji su imali kandidate za parlament, ali ne i predsedničkog kandidata, te će oni dobiti više para nego da je ostao stari zakon.

Ipak, izveštaji su predati tek pred izbornu tišinu, pa ih zato, kako je rečeno, TS analizira tek sada.

Pravni savetnik TS Robert Sepi rekao je da je ta organizacija do sada podnela četiri prijave o nepravilnostima Agenciji za sprečavanje korupcije, a da se „Agencija potrudila da ni na jedan ne odgovori“, odnosno da proceni da ne postoji odgovornost SNS-a ili aktuelnih ministara.

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend