Ona je u serijalu razgovora Kiosk o medijskoj sceni Srbije navela da je monitoring proširenog prajm tajma televizija sa nacionalnom pokrivenošću, od 17.30 do ponoći, počeo 1. oktobra 2021. godine.
Od početka monitoringa, do sredine febrauara i početka kampanje, predstavnici vlasti bili su zastupljeni u 85 odsto vremena, ukazala je Srećković, dok je zastupljenost opozicije povećana tek kada je počela kampanja.
Prema njenom objašnjenju, to se dogodilo jer su sve televizije tokom kampanje uvele predizborne blokove u svoje programe.
Kako je opisala, ti blokovi imaju najavnu i odjavnu špicu i „markicu“ Izbori 2022, u kojima televizije izveštavaju o aktivnostima izbornih lista i kandidata.
Pored toga, neke već postojeće emisije su prilagođene izbornoj kampanji, pa su u njima češće gosti bili i predstavnici opozicije.
- I tonalitet izveštavanja se promenio od početka kampanje i porastao neutralan, a smanjen je negativan tonalitet, primetila je Srećković.
Uvedeni su izborni blokovi u kojima stranke imaju više prostora da predstave svoje politike i ideje onako kako to žele, obrazložila je ona, ali je napomenula da je za predstavnike vlasti tonalitet ostao manje-više isti, najviše neutralan, a zatim pozitivan, dok negativnog „gotovo i da nema“.
U Prvom programu Radiotelevizije Srbije (RTS1) vlast je bila zastupljena u 60 odsto, a opozicija u 40 odsto programa, konstatovala je Srećković.
Istakla je da je tonalitet izveštavanja RTS1 „gotovo isključivo neutralan“ i ukazala da je 98 odsto izveštavanja o strankama opozicije i 94 odsto izveštavanja o vlasti neutralno.
Ocenila je da se RTS1 i pre predizborne kampanje „ipak razlikovao“ i bio „nešto profesionalniji u izveštavanju“, jer su predstavnici opozicije na RTS1 bili više zastupljeni nego na drugim televizijama sa nacionalnom pokrivenošću.
Srećković je predočila da je predsednički kandidat Srpske napredne stranke (SNS) Aleksandar Vučić „ubedljivo najzastupljeniji“ i podsetila da je pre početka kampanje bio zastupljen u više od 90 odsto vremena.
Od početka kampanje, prema njenim nalazima, Vučićeva zastupljenost je 84 odsto, dok je preostalih 16 odsto raspoređeno na preostale predsedničke kandidate.
Srećković je ukazala da je zabeležno 14 prekršaja tokom izveštavanja, po sedam pre početka kampanje i u prve tri nedelje kampanje, i navela da su kršeni Zakon o elektronskim medijima i Zakon o oglašavanju.
Neke lokalne i nacionalne televizije su prvi predizborni skup SNS u Merošini prenosile u okviru svojih informativnih programa, a da nisu označile da je u pitanju predizborni skup.
Osim toga, dodala je Srećković, i televizije koje imaju dozvolu samo za sportski program prenosile su taj skup i na taj način prekršile zakon.
Tri lokalne televizije su prekršile Zakon o oglašavanju, jer su taj skup označile kao politički marketing, čime su probile dozvoljeni limit za oglašavanje, zaključila je analitičarka organizacije CRTA.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.