Monitoring medija, koji BIRODI sprovodi, ukazuje da na početku izborne kampanje se ponavlja situacija koju beležimo od 2012. godine, a koja ostaje nesankcionisana. Naime, PR službe izbornih lista dostavljaju emiterima video materijale koji nisu medijski (saopštenje), već izborno-propagandni sadržaj (izjava sa visokim stepenom pozitivnog predstavljanja ili delovi spota) izbornih lista, koji se emituje u izbornim hronikama u dnevnicima emitera kao medijski sadržaj.
Tako se dešava da umesto da novinari u medijima pitaju, zapitkuju, analiziraju programe izbornih aktere i tako drže odgovornima učesnike izborne kampanje pružajući građanima relevatne informacije na osnovu kojih će oni moći da donesu odluku da li će i za koga glasati na izborima, mediji se suprotno članu 47. stav 2 pretvraju u sredstvo propagande, a od medijskih sadržaja reklame.
Takođe, pozivamo i novinarska udruženja da javnim obraćanjima članovima ukažu na neetičnost ovakvog postupanja, jer „partijske kamere“ su plod neetičkog ponašanja novianra, odnosno kršenja Kodeks novinara Srbije, u delu “Odgovornost novinara”, stav 7, kojim se od novinara zahteva da ne prihvataju emitovanje političke propagande.
Predlažemo da umesto emitovanja propagadnih sadržaja, mediji, odnosno njihovi novinari snime i emituju priloge čiji će sadržaj nastati kao rezultat odgovora predstavnika izbornih lista na pitanja koja su relevatna za građane, buduće glasače, a što će im pomoći pri donošenju izbornih odluka, a izbornih listama da predstave svoje izborne programe.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.