Kako se ističe, na Konkursu za sufinansiranje projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja na teritoriji Grada Кragujevca novac je odobren Udruženju „Lokalno organizovanje“ iz Batočine, koje je predlagač projekta i osnivač Hit plus televizije.
Projekat „Jednaka šansa za sve“ podrazumeva proizvodnju medijskog sadržaja koji, po oceni konkursne komisije, „doprinosi zaštiti interesa osoba sa invaliditetom na teritoriji Grada i obezbeđivanju njihovog ravnopravnog uživanja prava na slobodu izražavanja“.
Podržan je sa 800.000 dinara, što ga svrstava u sam vrh liste dobitnika, odmah iza preduzeća „Javnost“, izdavača Kragujevačkih novina, koje je ove godine apsolutni šampion sa odobrenih 2,5 miliona.
„Uz uvažavanje činjenice da se bavi temom od nesumnjivog javnog interesa, obrazloženje u rešenju o dodeli sredstava ipak ne otkriva šta je nedovoljno poznatom udruženju iz Batočine dalo toliku prednost u odnosu na 13 učesnika iz Kragujevca, čije je pojedine projekte komisija čak i više nahvalila“, navodi Res Publica.
Kako se dodaje, pregled na sajtu i Jutjub kanalu Hit plus televizije omogućava mnogo konkretniji uvid u reference i kvalitet medijskog sadržaja koji proizvodi i emituje ovaj medij, pa tako na naslovnoj stanici sajta pažnju odmah skreće slogan „Zajedno možemo sve“, koji je Srpska napredna stranka koristila u kampanji za nedavne izbore.
„To može biti i slučajnost, ali Večernja hronika, glavna informativna emisija ‘male, stalno rastuće lokalne televizije koja se trudi da gledaocima pruži objektivne i relevantne informacije’ (kako se predstavlja u rubrici ‘O nama’), svakako ukazuje da predsednik Aleksandar Vučić apsolutno dominira. Zapravo, u vestima ove batočinske televizije, od informacija sa lokala, gledaoci najčešće mogu saznati samo kakvo ih vreme očekuje“, piše Res Publica.
Kako se dodaje, jedan od ilustrativnih primera je Večernja hronika od 13. aprila koja počinje odgovorom predsednika Vučića „na optužbe iz regiona“, koji je emitovan u integralnoj verziji, u trajanju od pet minuta, što je više od trećine cele emisije, uz ostale vesti koje su bile sa nacionalnog nivoa i preuzete od agencija, dok je Batočina pomenuta tek na kraju, u vremenskoj prognozi.
„Program ove televizije dostupan je u ponudi MTS-a i vidljiv na teritoriji grada, ali teško je poverovati da ga relevantan broj Kragujevčana koristi kao izvor informisanja. Time se dovodi u pitanje opravdanost odluke konkursne komisije da lokalnoj televiziji iz Batočine odobri daleko više novca nego većini kragujevačkih medija“, ocenili su u Šumadijskom centru za građanski aktivizam „Res Publica“.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.