Direktor RTS-a je kazao da je odluka da RTS ne emituje reklamu doneta u skladu sa Zakonom o oglašavanju koji članom 6, stav 4, propisuje da oglasna poruka mora da bude istinita, u skladu sa zakonom, dobrim poslovnim običajima lojalne konkurencije i profesionalnom etikom.
U odgovoru na to, SBB je objavio saopštenje koje prenosimo u celosti:
„Poštovani gospodine Bujoševiću,
Smatramo da je Vaš odgovor na naš zahtev da nam objasnite zašto je SBB reklama stopirana na RTS-u, nakon skoro dva meseca od kada smo Vam tražili objašnjenje, potpuno pravno neutemeljen, paušalan i u neskladu sa primenjivim propisima, praksom i nalazom stručnih službi RTS-a.
SBB-ova oglasna poruka je istinita. Zasniva se na istraživanjima na terenu koja sprovode stručne službe SBB-a. Upravo ta istraživanja govore da SBB u gradovima gde je prisutan ima veći broj korisnika u poređenju sa konkurentima, što izjavu iz oglasne poruke: „Kada imaš izbor, biraš SBB” čini apsolutno istinitom i usklađenom sa propisima, odnosno nema govora da se radi o obmanjujućem oglašavanju na koje se u dopisu pozivate. Oglašivač nije dužan da prilaže bilo kakva istraživanja bilo koje institucije kada oglašava svoje proizvode i usluge. Konkretno, RATEL nije nadležan da izdaje potvrde o istinitosti podataka sa tržišta, niti njegova istraživanja predstavljaju „zvanični” način provere istinitosti podataka sa tržišta. RATEL-ovi podaci se zasnivaju na podacima koje dostavljaju operatori i odnose se na celo tržište (ne pojedine gradove), pa su zato ti izveštaji potpuno irelevantni za ocenu stanja u pojedinačnim gradovima, a njihovu tačnost čak ni sam RATEL ne garantuje.
Ne ulazeći u Vaše neprimerene implikacije da SBB ne govori istinu, za koje smatramo da ne priliče jednoj ozbiljnoj instituciji koja ima ambiciju da bude servis svih građana, podsećamo Vas da se brojni oglašivači pozivaju na sopstvene podatke u potvrdi svojih tvrdnji u oglasnoj poruci, a neki od njih su se nedavno višestruko emitovali i na RTS-u. Primer za to je i reklama za jedan svetski poznat brend bezalkoholnog pića, u kojoj se pozivaju na interna istraživanja sprovedena za vreme njhove aktivacije, gde navode da 57% učesnika u aktivaciji bira ovaj brend, a reklama za ovo popularno piće se emitovala na RTS-u i to tokom oktobra i novembra ove godine. To jasno ukazuje na Vašu nameru da SBB suprotno zakonu diskriminišete i zapravo cenzurišete njegovu oglasnu poruku.
Bez obzira i na to, ne može da Vam ostane nepoznato da su upravo su Vaše nadležne službe odobrile emitovanje naše oglasne poruke, kada im je dostavljena ispravljena potvrda kojom se garantuje istinitost oglasne poruke i nakon što je SBB, opet po sugestijama Vaše stručne službe, u oglasnoj poruci učinio vidljivijim podatke na kojima zasniva tvrdnja u oglasnoj poruci.
Na kraju, oglasna poruka je i emitovana (doduše samo u jednom navratu), nakon čega smo dobili šturu informaciju da je oglasna kampanja stornirana. Zato ostaje nejasno, kako je 14.09.2023. godine kada je oglasna poruka emitovana bila u skladu sa Zakonom, a naprasno nakon što je emitovana stornirana jer to više nije bila?
Imajući sve to u vidu, pozivamo se da nam pojasnite ko je konkretno u okviru Vaše institucije dao nalog za storniranje oglasne kampanje SBB-a i koji su stvarni razlozi za takav čin RTS-a (budući da zakonskog utemeljenja nema)“.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.