RTS podseća da je Klašček naveo čak 60 odsto te medijske kuće proizvodi samo tri emisije. Ovo brutalno izvrtanje činjenica nepotrebno nanosi veliku štetu RTS-u stvarajući utisak da u njemu niko ništa ne radi i olako troši novac, poručuje se u saopštenju javnog servisa koje potpisuje Služba za odnose s javnošću i korporativni imidž RTS-a.
Dodaje se i kako je RTS „kičma normalne i pristojne Srbije“ televizija s ubedljivo najkvalitetnijim programom i najvećim poverenjem među građanima Srbije, te da svakako ne zaslužuje, kako se navodi, ovakvu hajku i progon.
„Obrazovno naučni program je u 2019. godini proizveo 44 različite emisije (737 epizoda) u trajanju od 15.975 minuta, a nezavisne i spoljne produkcije sedam emisija (106 epizoda) u trajanju od 1.237 minuta. Odnos iznosi 93 odsto proizvodnja RTS-a, sedam odsto spoljne i nezavisne produkcije. U 2022. godini se taj odnos menja na 90 odsto sopstvene proizvodnje i 10 odsto nezavisne i spoljne“, ističe se u saopštenju.
Informativni program, kako se dodaje, proizvodi u 2019. godini 42 emisije (11.260 epizoda) u trajanju od 219.618 minuta, a nezavisne i izvršne 19 emisija (762 epizode) u trajanju od 15.866 minuta.
„Odnos ‒ 93 odsto sopstvene proizvodnje i sedam odsto nezavisne i izvršne produkcije. U 2022. godini odnos ostaje isti“, navodi RTS.
Dalje se navodi da program za dijasporu u 2019. godini ima pet svojih emisija (163 epizode) u trajanju od 5.145 minuta, a izvršne i nezavisne pet emisija (61 epizoda) u trajanju od 1.663 minuta.
„Odnos sopstvena i spoljna ‒ 76 odsto prema 24 odsto. U 2022. taj odnos se menja za jedan odsto u korist spoljnih i nezavisnih produkcija“, stoji u saopštenju.
Kulturno-umetnički program, kako se navodi, proizvodi 39 različitih naslova (558 epizoda) u trajanju od 14.803 minuta, a spoljna i nezavisna produkcija 12 (167 epizoda) u trajanju od 5.403 minuta.
„Odnos ‒ 73 odsto sopstvena proizvodnja, 27 spoljna. U 2022. odnos je promenjen – 63 odsto domaća, a 37 spoljna proizvodnja zato što je, umesto tri, kupljeno devet serija“, ističe RTS.
Javni servis navodi i podatke za zabavni program: 43 emisije (1.681 epizoda) u trajanju od 54.815 minuta, a izvršne i nezavisne produkcije 23 emisije (635 epizoda) u trajanju od 21.681 minuta.
„Odnos domaće i spoljne proizvodnje iznosi 72 prema 28 odsto, što je u 2022. promenjeno na 63 prema 37 odsto“, navodi RTS.
I kod tematskih kanala, kako se ističe, odnos domaće i spoljne proizvodnje u 2019. iznosi 18 prema 82 odsto, a u 2022. godini 40 prema 60 odsto.
„Ukupno gledano, odnos domaće i spoljne proizvodnje je u 2019. godini bio 86 prema 14, a u 2022. 85 prema 15 odsto“, ističe RTS u saopštenju i dodaje da po zakonu, ima obavezu da najmanje 10 odsto njegovog programa budu nezavisne produkcije.
„I tu obavezu, ponekad uz manja odstupanja, RTS poštuje. Dakle, ostaje mu da popuni 90 odsto programa samostalno, u koprodukciji ili upošljavajući izvršne produkcije“, poručuje se u saopštenju.
Saradnja sa spoljnim ili izvršnim produkcijama, kako se navodi, praksa je svih javnih medijskih servisa u Evropi, a neki od njih samostalno proizvode samo informativni program, a sve ostalo za njih proizvodi neko drugi.
RTS napominje i da sve televizije u Srbiji izradu serija poveravaju izvršnim produkcijama jer je u praksi dokazano da je to brži i jeftiniji način proizvodnje.
„Nedopustivo je i što su se u javnosti pojavile brojke iz ugovora RTS-a koje se smatraju poslovnom tajnom (i po zakonu, i po ugovorima, i po Poslovniku Upravnog odbora). Još je gore što podaci nemaju važna objašnjenja i što ih predsednik Upravnog odbora olako i netačno objašnjava, a najgore je što postaju predmet ‘pijačne rasprave’. Svi ti podaci su već nekoliko meseci predmet ozbiljne pažnje nadležnih organa“, stoji u saopštenju.
RTS poručuje i da njegovo poslovanje nije prvi put predmet ovakvog interesovanja bilo policije, bilo revizora, bilo tužioca za organizovani kriminal.
„I dok su oni radili svoj posao, RTS nije javno komentarisao predmet istrage. Tako će biti i ovoga puta. Bar što se tiče menadžmenta RTS-a“, zaključuje se u saopštenju Službe za odnose s javnošću i korporativni imidž RTS-a.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.