Da se podsetimo. Opština Prijepolje je u 2022. godini opredelila 11 miliona dinara za sufinansiranje medijskih sadržaja, a na konkursu podržala projekte 12 medija sa 10.400.000 dinara. Oko 47% budžetskih sredstava, odnosno 4.950.000 dinara, dodeljeno je medijima iz Prijepolja, dok su 5.450.000 dobili mediji iz Priboja, Užica, Novog Pazara i Čačka.
Prema narativnim izveštajima svih 12 medija, proizvedeno je ukupno 149 medijskih sadržaja. Jedan medijski sadržaj je prosečno podržan sa oko 69.800 dinara, a uzimajući u obzir i sopstvene troškove učešća medija, prosečna cena sadržaja iznosila je 124.700 dinara. Koliko je medija svoje sadržaje potcenilo, a koliko precenilo? Ne ulazeći u sadržaj, što će takođe, biti predmet našeg interesovanja, bavimo se prosečnim troškovima po jedinici sadržaja, što je i jedna od stavki u budžetu projekta. Taj podatak pokazatelj je ozbiljnosti aplikanta, odnosno medija i trebalo bi da bude važan za Komisiju koja odlučuje o projektima.
Troškovi proizvodnje medijskih sadržaja se razlikuju od vrste medija. Najskuplja je, naravno TV produkcija, posle nje dolaze štampani mediji, a najjeftinija proizvodnja medijskih sadržaja je za portale. Imajući ovo u vidu posebno ćemo i analizirati troškove proizvodnje medijskih sadržaja, grupisanih po medijima.
Raspon troškova po medijskom sadržaju, objavljenom na portalu, se kreće od 47.000 do 312.500 dinara. Za četiri teksta na portalu Agencija West media press iz Užica je na Konkursu Opštine Prijepolje dobila 150.000 dinara, a za isti broj tekstova na portalu PP Medija dodeljeno je 1.000.000 dinara. Tu su i portali Polimlje sajt sa prosečnim troškom od 136.396 dinara po medijskom sadržaju, IN media Ivan Nikolić RINA sa 50.000 dinara i Glas zapadne Srbije sa produkcijskim troškom od 100.000 dinara po medijskom sadržaju. Otkud tolika razlika? Odgovor se nalazi ili u nestručnoj proceni projekata od strane Komisije ili u uticaju vlasti na Komisiju i diktatu kome i koliko dodeliti para.
Jedini podržani štampani medij „Polimlje“ svoj trošak po medijskom sadržaju procenio je na 307.000 dinara, a jedini radio – Radio San Užice, imao je trošak od 187.500 dinara po medijskom sadržaju.
Produkcijski troškovi televizija se kreću od 50.250 kod TV „Lav plus“ Užice, do neverovatnih 711.000 dinara po medijskom sadržaju kod RTV Novi Pazar. Cena medijskog sadržaja kod TV Forum je 75.789 dinara, kod TV 5 Užice je 172.470 dinara i kod TV Priboj 237.000 dinara.
Kako bi bilo jasnije kako se i na šta trošio medijski dinar navodimo još malo statistike. Televizija Forum je u prošloj 2022. godini proizvela 56 medijskih sadržaja od ukupno 149 sufinansiranih sadržaja, a dobila 20% ukupnih sredstava ili 2.100.000 dinara dok je TV Priboj za 16 medijskih sadržaja dobila 2.000.000. dinara ili 19,2% ukupnih sredstava.
Svi ostali mediji su proizveli od dva do osam medijskih sadržaja i o njihovom doprinosu informisanju građana i građanki Opštine Prijepolja u okviru Konkursa se ne može ni govoriti.
Građani i građanke Opštine Prijepolje već 15 godina znaju da pravovremene, objektivne i istinite informacije dobijaju putem medija Foruma žena Prijepolja, Televizije Forum i portala Forum Info, ali kad će i donosioci odluka o raspodeli sredstava tih istih građana i građanki početi da poštuju te iste građane i medijski dinar raspodeljuju ceneći kvalitet predloženih projekata i rezultate do kojih vode, bez uticaja partijskih politika.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.