U izveštaju TS o izbornoj kampanji na beogradskim izborima navodi se da je kampanja bila kraća sa manjim budžetskim finansiranjem te jeftinija nego kampanje za nacionalne izbore.
„Funkcionerska kampanja gradskih čelnika, stranačko angažovanje predsednika Srbije, čije ime je nosila izborna lista njegove partije, i dominacija ove liste u medijima, prvenstveno zahvaljujući aktivnostima Aleksandra Vučića, glavna je odlika kampanje za izbor odbornika Skupštine grada Beograda“, navodi se u izveštaju.
Monitoring večernjih informativnih emisija na RTS-u, televizijama N1 i Prva, Pinku i Studiju B pokazao je da su prilozi o aktivnostima predsednika Srbije, a ujedno i SNS-a Aleksandra Vučića, članova Vlade i gradskih funkcionera iz SNS-a, u samo dva dana kampanje trajali oko 11 hiljada sekundi. To je čak četiri puta više od vremena koje su sve ostale liste (njih 23) dobile zajedno!
Dalje se navodi da su Pink i Studio B apsolutno prednjačili u podršci izbornoj listi oko SNS, kao i u prilozima u kojima se negativno govorilo o opoziciji, ali bez odgovora druge strane. „Izborni blok najduže traje na Studiju B tokom koga se promoviše koalicija oko SNS, napada deo opozicije teškim optužbama i nebiranim epitetima, pre svega Dragan Đilas i Aleksandar Šapić. O pojedinim izbornim listama izveštava se neutralno (SPS, SRS, Zavetnici, POKS, Zelena stranka). Studio B je u posmatranim danima, emitovala tokom vesti u više navrata spotove lista oko SNS i SRS“.
Tokom sedam nedelja kampanje na 397 naslovnih stranica (posmatrano je 9 listova) lista na čelu sa Aleksandrom Vučićem pojavila se čak 340 puta od čeka 294 u pozitivnom kontekstu. Dragan Đilas imao je 128 pojavljivanja od čega je 76 naslovnih bilo u negativnom tonu.
TS navodi da je najviše promotivnih aktivnosti u apsolutnim brojevima imao gradonačelnik Beograda Siniša Mali, čak 30, kao i gradski menažer Goran Vesić – 24. „U kampanji je uočeno kršenje više propisa, kao i veliki broj aktivnosti javnih funkcionera koje nisu nezakonite, ali predstavljaju iskorištavanje javne funkcije kako bi se omogućilla dodatna promocija partiji, odnosno stranačkoj listi“. Svoju aktivnost 4 puta je povećala i premijerka Ana Brnabić, kao i ministar prosvete Mladen Šarčević.
Kao ilustrativan primer funkcionerske kampanje, ail i zloupotrebe medija u kampanji jeste svečano otvaranje hotela Hilton, tri dana pred izbore, iako je najavljeno da će hotel otvoren biti četiri dana posle izbora.
Paradoksi izbornih rezultata i nepotrebni javni izdaci
Od 24 liste, učesnice na beogradskim izborima, pet ih je osvojilo manje glasova nego što je bilo
potrebno prikupiti potpisa za kandidovanje, navodi TS.
Naime, svi učesnici na izborima morali su da prikupe najmanje 30 potpisa po kandidatu, a mogli su podnesu listu sa najmanje 37 kandidata.
„Na izborima su članovima biračkih odbora isplaćene naknade u ukupnom iznosu od 118.420.000 dinara, šest lista dobilo je manje glasova nego što su imale članova biračkih odbora“, stoji u izveštaju koji možete pročitati na ovom linku.
Folk zvezde u kampanji
TS podseća i na koncerte muzičara Aleksandra Vuksanovića, poznatijeg kao Aca Lukas, koji su se najavljivali kao „poklon koncerti“ beogradskim opštinama, održani u danima
kampanje.
„Ovaj muzičar već nekoliko godina redovno organizuje „besplatne“ koncerte u opštinama u kojima se održavaju izbori, a prema navodima medija, na tim koncertima poziva građane da glasaju za SNS. Istovremeno, bio je plaćen 50.000 evra iz budžeta grada Beograda za koncert koji je održao za doček 2018. godine u Beogradu“.
„Poklon koncerte“ organizovao je i Šaban Šaulić.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.