Kako pokazuju najnovija istraživanja BIRODI, u centralnim informativnim emisijama na RTS, Pinku, TV Prva, B92, Hepi i N1 u periodu od 1.12.2020. do 31.1.2021. godine Vučić je predstavljen pozitivno u čak 82,6 odsto vremena, 12,3 odsto neutralno i svega 5,1 negativno. U pozitivnom tonu predsednik Srbije procentualno je najviše predstavljen na televiziji Pink sa čak 97,7 odsto, sledi RTS sa 91,1 odsto, TV Prva i B92 sa 91, Hepi sa 90 odsto, dok je na televiziji N1 u pozitivnom tonu predstavljen 7,8 odsto.
Kad je reč o negativnom predstavljanju, on iznosi nula odsto na svih pet televizijskih stanica sa nacionalnom frekvencijom, dok na N1 ovaj procenat iznosi 37,8.
U ovom periodu predsednik Srbije najviše je govorio o temama vezanim za korona virus (23,7 odsto), spoljnoj politici (11,8 odsto), vojsci i policiji (10,3 odsto), infrastrukturi (8,6 odsto) i ekonomiji i stranim investicijama (8,2 odsto) .
Interesantno je da je predsednik zemlje koja je kandidat za pristup Evropskoj uniji o evrointegracijama govorio samo 1,4 odsto, gotovo koliko i o sportu (1,1 odsto). Vučić je namanje govorio o obrazovanju i državnoj upravi i javnom sektoru sa nula odsto, a na listi “nepoželjnih” tema je i kultura sa 0,4 odsto.
Izvršni direktor Biroa za društvena istraživanja (BIRODI) Zoran Gavrilović za portal Nova.rs kaže da je očigledno da smo ušli u neformalnu predsedničku kampanju.
“Ovi rezultati pokazuju da je pet televizija sa nacionalnom frekvencijom postalo samo propagandni alat predsednika Srbije. Ovo je prostor i obaveza REM da reaguje, jer se ovakvim izveštavanjem krši pravo građana garantovano članom 51 Ustava Srbije na objektivno, blagovremeno i tačno informisanje, odnosno krši se Zakon o javnom informisanju, član 15”, kaže Gavrilović.
Prema podacima BIRODI, dodaje, bivši predsednici Srbije Boris Tadić i Tomislav Nikolić nikada ni izbliza nisu predstavljani na ovako pozitivan način.
“BIRODI je radio monitoring i 2012. godine i procenat pozitivnog predstavljanja Tadića u predizbornoj kampanji iznosio je 72 odsto, a Nikolića 66 odsto. Ali, tada smo bili u zvaničnoj izbornoj kampanji. Vučić je od 2014. godine kada je postao premijer preuzeo potpunu medijsku dominaciju. On je centralni akter medija. Od njega ne vidite ništa drugo”, zaključuje Gavrilović.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.