AFP je noćas saopštio da se priključio tom projektu, zajedno sa Evropskom unijom emitera (EBU), listom „Fajnenšal tajms“, medijskom mrežom „First Draft“, listom „Hindu“, američkim dnevnikom „Volstrit džurnal“, CBC/Radiom Kanada, agencijom „Rojters“ i Institutom Rojters.
Takođe među partnerima su „Fejsbuk“, „Gugl“ i „Majkrosoft“.
Agencija AFP objašnjava da će se „angažovati u raznim komponentama projekta, uključujući stvaranje sistema upozorenja partnerskih organizacija na najopasnije lažne informacije koje ugrožavaju život građana ili demokratske procese tokom perioda izbora“.
Inicijativa BBC-a obuhvata i zajedničku kampanju za medijsku edukaciju, razmenu iskustava, posebno u vezi s važnim izborima.
Takođe će se raditi na olakšavanju pristupa javnim informacijama tokom izbora.
To je novi projekat pored postojećih inicijativa za sprečavanje širenja dezinformacija kolokvijalno nazvanih „lažne vesti“ (fake news), u kojima učestvuje i AFP, poput Međunarodne mreže za proveru činjenica (IFCN) i Inicijative za pouzdanost informacija (Journalism trust initiative – Inicijativa za poverenje u novinarstvo) koju je pokrenula međunarodna organizacija „Reporteri bez granica“ (RSF).
J. U.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.