„Ustanovljena zakonitost dugog trajanja – medijska neprikosnovenost Vučića – potvrđuje se i ovom prilikom. Pokazuje se da je on još prisutniji u medijima van izbornog perioda, nego što je to, recimo, bio slučaj u toku izborne kampanje za prošlogodišnje parlamentarne izbore“, navodi se u monitoringu sprovedenom u periodu od 1. decembra 2020. do 15. aprila 2021. godine.
U monitoringu predstavljenom na konferenciji za novinare u Medija centru piše da Vučić uz to što beleži najveću medijsku zastupljenost, više od 41 sata, ima i najafirmativniju medijsku sliku.
„I više od nalaza da je Vučić u 84 odsto vremena prikazan pozitivno, o tome govori podatak da na pet televizija sa nacionalnom pokrivenošću nema ni traga od negativnog prizvuka na njegov račun. Na N1 medijska slika predsednika Vučića dobija sasvim drugačije vrednosne okvire u odnosu na ostale posmatrane televizije“, dodaje se u monitoringu.
Monitoring je pokazao da pored toga što su opozicione stranke bile manje zastupljene od vladajućih, šest sati i 45 minuta, one su bile i predstavljene u primetno negativnijem svetlu.
„Navedeni zaključak se prvenstveno odnosi na one opozicione stranke koje su bojktovale poslednje parlamentarne izbore. Unutar tog kruga stranaka daleko je najviše Stranka slobode i pravde (SSP) i Dragan Đilas prikazana u izrazito nepovoljnom okviru, i to prvenstveno zahvaljujući TV Pink“, dodaje se.
Kada je u pitanju Vlada Srbije, najveću zastupenost mimo premijerke imali su resori zdravlja, finansija, unutrašnjih poslova i odbrane.
Posmatrani mediji o Evropskoj uniji izveštavali su neutralno 80 odsto vremena, a 15 odsto pozitivno, dok su o Sjedinjenim Američkim Državama izvešavali 60 odsto neutralano a nešto manje od trećine vremena je negativno.
Izveštavanje o Rusiji bilo je 85 odsto pozitivno, a o Kini 76 odsto, pokazao je monitoring Biroa za društvena istraživanja.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.