Kompanija Fejsbuk nekoliko godina unazad sarađuje sa nezavisnim fektčekerima u čitavom svetu koji proveravaju i ocenjuju istinitost sadržaja, a danas su pokrenuli fektčeking program kako u Srbiji, tako i na čitavom Balkanu – u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Severnoj Makedoniji, a širi se i u Hrvatskoj. Svi partneri su sertifikovane članice nezavisne Međunarodne mreže fektčekera (International Fact-Checking Network).
“Istinomer, prvi fekčeking medij u regionu koji se bavi proverom istinitosti izjava političkih aktera i javnih funkcionera, medijskog sadržaja, kao i informacija koje dolaze sa društvenih mreža, osnovala je Crta, nezavisna organizacija civilnog društva pre 10 godina. Verujemo da ćemo našim decenijskim iskustvom u proveravanju činjenica i posvećenošću u tom radu doprineti borbi protiv dezinformacija, sada i na globalnom nivou, kroz partnestvo sa kompanijom Fejsbuk”, kaže glavna urednica Istinomera Milena Popović.
Kada fektčekeri ocene neku priču kao neistinitu, Fejsbuk je pokazuje niže na njuz fidu što značajno smanjuje njenu vidljivost i distribuciju. Ovo sprečava da se lažne inofrmacije šire i smanjuje broj ljudi koji će takvu informaciju videti. Stranice i domeni koje konstantno šire lažne vesti će primetiti da je distribucija njihovog sadržaja smanjena, a mogućnost zarade i reklamiranja ukinuta. Kada je neka objava označena kao lažna, Fejsbuk na to upozorava ljude koji je vide ili žele da je podele.
“Srećni smo što pokrećemo third-party fektčeking program u Srbiji sa Istinomerom i agencijom Frans Pres. Borba protiv lažnih vesti je odgovornost koju shvatamo veoma ozbiljno i upravo zato konstantno radimo na tome da sprečimo širenje dezinformacija na našoj platformi”, izjavila je Sofi Ajers iz Fejsbuka.
Ovaj program je u skladu sa Fejsbukovim trostrukim okvirom za poboljšanje kvaliteta i istinitosti sadržaja u pregledu vesti, koji predviđa uklanjanje naloga i sadržaja koji krše Fejsbukove standarde zajednice ili politike oglašavanja, smanjivanje distribucije lažnih vesti i neistinitih sadržaja, poput senzacionalističkih naslova (tzv. clickbait) i obaveštavanje ljudi dajući im više konteksta o postovima koje vide.
“Oduševljeni smo što širimo naše globalno partnerstvo sa Fejbukom u borbi protiv dezinformacija. Pokretanje naše nove operacije u Bosni, Hrvatskoj, Crnoj Gori i Srbiji je dokaz važne uloge u koju AFP igra kao novinska agencija iz koje potiče vesti koje mediji objavljuju. Velika je korist od više od 80 profesionalnih novinara raspoređenih u 37 zemalja, koji su povećeni verifikaciji digitalnog sadržaja, proveri i demistifikaciji lažnih informaija koje se šire na internetu” izjavila je Kristin Buhagiar, regionalna direktorka AFP-a u Evropi.
Fejsbuk trenutno ima 70 partnera koji proveravaju istinitost sadržaja na 50 jezika širom sveta i nastavlja sa ulaganjima u dodatna unapređenje ovog programa.
Više o našoj saradnji sa Fejsbukom pročitajte na ovom linku.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.