Kompanija Color Media Communications od 2016. izdaje magazin „Hello! Travel“ posvećen pojedinim destinacijama u regionu. Magazin „Hello! Travel“ se kao i nedeljnik „Hello!“ izdaje po licenci kompanije Hola S.A. iz Madrida. Pomenuta španska kompanija izdaje nedeljnik „Hola!“ od 1944. a od 1988. i magazin „Hello!“ u Velikoj Britaniji. Danas porodica „Hello!/Hola!“ broji 24 izdanja širom sveta a nedeljnik „Hello!“ u Srbiji izlazi od 2007.
Prvo specijalizovano izdanje „Hello! Travel: Budva“ štampano je 2016. godine da bi odmah iza njega usledili i magazini posvećeni drugim destinacijama u regionu: Skijališta Srbije, Crna Gora, Novi Sad, Zlatibor, Vojvodina, Srbija – Aktivni odmor, Vrnjačka Banja, Jahorina, Boka kotorska, Zagreb i Skijališta Crne Gore.
„Nakon pauze u 2020. zbog epidemije koronovirusa, u dogovoru sa Turističkom organizacijom Srbije počeli smo sa pripremama za izdanje ‘Hello! Travel: Kuturna baština Srbije’! Bili smo neprijatno iznenađeni kada smo početkom ove godine videli izdanje ‘Balkan Travel’ i uverili se da je gotovo u potpunosti iskopirano naš magazin! Obavestili smo vlasnike licence u Madridu i dobili ovlaštenje da tužimo izdavača magazina ‘Balkan Travel’! Verovali smo da su vremena kada je bila uobičajena krađa tuđe intelektualne svojine daleko iza nas, međutim očigledno je da se pojedinci i dalje time bave!“, kaže Žikica Milošević, glavni urednik magazina „Hello! Travel“.
Naime, „Balkan Media Tim“, agencija čiji je osnivač Olivera Jovićević, poznata voditeljka RTS-a je pokrenula magazin „Balkan Travel“ koji je iskopirao magazin „Hello! Travel!“ koji po licenci izdaje Color Media Communications.
Sajt Istinomer citira tekst iz „Večernjih novosti“: „U Školi za medijske talente „Balkan medija tim“, Olivera Jovićević, njen osnivač, zajedno sa najboljim srpskim TV novinarima i poznatim TV licima, obučila je već nekoliko generacija budućih novinara. Koje su najvažnije lekcije koje uče? – Pismenost, hrabrost, odgovornost, integritet, veliki rad – ako nemaš i ne možeš, bavi se nečim drugim. Verujem da je vežno da to zna mlad čovek koji želi da pravi karijeru u medijima.“ („Večernje novosti“ 26. novembar 2011. godine).
U intervjuu za „Blic“ u martu 2014. na pitanje „da li sebe vidite kao PR, ili možda atašea za štampu, ili čak u visokoj politici“, Olivera Jovićević je odgovorila: „Vodim agenciju za odnose sa javnošću ‘Balkan media tim’ onoliko koliko mi moj posao na televiziji dozvoljava. Politika, diplomatija? U budućnosti ništa od toga nije mi strano.“ (Blic, 2. mart 2014. godine).
Zanimljivo je da je Olivera Jovićević (rođena 1966. u Bajinoj Bašti) u junu 2019. tražila ponudu za izdavanje magazina „Hello! Travel: Bajina Bašta“ kako bi je prezentovala tamošnjoj turističkoj organizaciji, da bi godinu i po kasnije njena agencija izdala plagijat – „Balkan Travel“.
Color Media Comunications je tužila udruženje građana „Red Pres“ na koji su sa „Balkan Medije“ od 12.02.2021. preneta osnivačka prava za magazin „Balkan Travel“. Traži se zabrana daljeg izdavanja magazina, naknada materijane štete kao i povlačenje iz prodaje primeraka magazina „Balkan Travel“. U pravnom timu Color Media Communications i advokatskoj kancelariji Šijan koja ih zastupa tvrde da će informaciju o tužbi proslediti svim opštinskim, regionalnim i nacionalnim turističkim organizacijama u regionu.
DEMANTI IZDAVAČA RED PRESS
Povodom teksta “Izdavač magazina „Balkan Travel“ tužen zbog plagijata!”, objavljenog na portalu nadlanu.com 20. jula 2021. godine, koji smo sa našim advokatskim timom proteklih dana pažljivo analizirali u iščekivanju tužbe za navodni plagijat magazina “Hello! Travel”, koja do danas nije stigla, niti je evidentirana u nadležnim sudovima, oštro demantujemo lažne optužbe.
Navedene laži o plagijatu predstavljaju pokušaj gušenja konkurencije – malog izdavača, udruženja Red press, od strane moćnog izdavača Kolor pres grupe i Roberta Čobana, čiji je deo Čobanova Color Media Communications, preko sopstvenog medija, portala nadlanu.com, čiji je direktor takođe Robert Čoban. Drugim rečima, kompanija koja ima dominantan položaj u izdavaštvu, a koja već više od godinu i po dana ne uspeva da izda magazin “Hello! Travel”, pravdajući se Covid 19 krizom, pokušava da zatre izdavače koji su upravo u tom periodu pokrenuli i izdali dva broja magazina, koji je odmah izazvao pažnju na regionalnom tržištu turističke štampe.
Šta je zasmetalo Robertu Čobanu i njegovoj kompaniji?
Istina je sledeća:
- Udruženje Red press priprema ekskluzivno regionalno izdanje “Bakan travel Srbija”, po projektu koji je na javnom konkursu za sufinansiranje podržalo Ministarstvo trgovine, turizma i telekomonikacija. S druge strane, navodi se u vašem tekstu, “nakon pauze u 2020. zbog pandemije korona virusa, u dogovoru sa Turističkom organizacijom Srbije, počeli smo sa pripremama za izdanje “Hello! Travel: Kulturna baština Srbije”. Najava izdanja pod ovim imenom neprijatno je iznenadila Red press, koji je projekat pod istim nazivom “Kulturna baština Srbije” 12. februara 2021. godine podneo na javnom konkursu za sufinansiranje, Ministarstvu kulture, u kojem je, javna je tajna, Robert Čoban, neformalni savetnik, saradnik i prijatelj ministarke. Projekat je odbijen, a da li je reč o plagijatu proceniće advokatski tim Red pressa. Dodajmo da je na istom konkursu novcem poreskih obveznika podržan projekat uticajne i finansijski moćne Čobanove imperije za jedno od njihovih izdanja.
Red press se ne plaši da se sa svojim magazinom Balkan travel Srbija, pred čitaocima i na slobodnom tržištu, koje je uslov svakog demokratskog društva, suoči sa izdanjem Color Media Communications, koja je započela ovu prljavu kampanju. Cilj te, podvlačimo, marketinške kampanje, je da se oživi zamrlo izdanje “Hello! Travel”, čiji je poslednji broj izašao 2019. godine i, što je još važnije, borba za oglašivače.
- Niko nema monopol da piše o destinacijama, kako se to može protumačiti u vašem tekstu, koji ilustrujete izdanjima čije su teme Vojvodina i Jahorina? Ukoliko Kolor pres grupa, odnosno Color Media Communications, smatraju da imaju tapiju nad pisanjem o destinacijama u Srbiji i regionu, uprkos tome što u svetu postoje stotine destinacijskih magazina, ili pak ekskluzivno pravo na pisanje o bilo kojoj temi u novinarstvu, pitamo – kakva je to poruka “lidera u izdavaštvu”, kako sebe nazivaju, nama ostalima? Da se sklonimo? Umesto da kao lideri budu uzori i podstiču zdravu konkurenciju u zapuštenom i zagađenom medijskom prostoru, oni poručuju da možeš biti najbolji samo ako si jedini na tržištu.
- Jedina istina u nizu proizvoljnih tvrdnji i zaključaka koje ste objavili u svom tekstu, u kome niste ispoštovali elementarno profesionalno pravilo da za komentar pozovete i drugu stranu, je da smo izdavačka prava na magazin Balkan travel preuzeli od agencije Balkan media tim u februaru 2021. godine. Do sada su, uprkos izazovima pandemije, izdata dva broja – Balkan Travel Vojvodina, u saradnji sa Pokrajinskom vladom i Turističkom organizacijom Vojvodine, i Balkan Travel Jahorina, u saradnji sa Olimpijskim centrom Jahorina. Treći broj, Balkan Travel Srbija, golom silom nastoji da spreči moćna medijska mašinerija Roberta Čobana.
Motivisan izdavačkim poduhvatom “Balkan travel” u godini koja nije nimalo laka za srpsku štampu, Red press priprema još jedan ekskluzivni magazin o čarobnim destinacijama Balkana, čime želi da se nametne kao lider u izdavanju turističke štampe. - Zanimljivo je da je vaš tekst u većem delu posvećen “poznatoj voditeljki RTS-a” Oliveri Jovićević i agenciji Balkan media tim, sa kojom smo uspešno saradjivali, upoznati sa činjenicom da Jovićevićeva od 2015. godine nije osnivač tog preduzeća, što se može proveriti u evidenciji Agencije za privredne registre. Dakle, još jedna neistina, kojom se očigledno, želi dati publicitet u obračunu sa udruženjem Red press! Ukoliko imate bilo kakve neraščišćene odnose sa prethodnim izdavačem i Oliverom Jovićević, koja nije član našeg udruženja, niti je u njemu profesionalno angažovana, molimo vas da nas u taj sukob, ni vaš portal, ni vaš vlasnik, ne mešate.
- Pisma koja u vašem tekstu najavljuju navodno advokati, a turističkim organizacijama stižu sa mejl adresa Kolor pres grupe, među njima i pojedinim našim partnerima, koji su nas o toj prljavoj kampanji obavestili, jadan su pokušaj marketinškog spletkarenja, sa ciljem da se naruše naša saradnja i podrije poverenje.
Posebno naglašavamo da će Color media communications biti odgovorna za svu štetu nanetu udruženju Red press.
Spremni smo da na sudu dokažemo da se iza iznetih lažnih optužbi, zapravo iza insceniranog slučaja navodnog plagijata, kriju borba za novac, budžete poreskih obveznika i oglašivača.
NAPOMENA: Tekst je dopunjen 30.7.2021. demantijem Red pressa.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.