„Kada je reč o izveštavanju medija o samoubistvu, gde je granica između profesionalnosti, etičnosti, javnog informisanja i senzacionalizma“, upitao je MentalHub u objavi na društvenoj mreži Fejsbuk.
Kao primer senzacionalnog izveštavanja postavljen je naslov „Jezivo. Misterija samoubistva tinejdžera: Mladić (16) se vratio iz škole, pa se OBESIO: Vršnjaci sumnjaju da je u pitanju neuzvraćena ljubav (FOTO)“, te Centar u kampanji postavlja pitanje „Kako bi se osećao da je to tvoj sin“.
U objavi na Fejsbuku pokretači kampanje ocenjuju kao neophodno da svako ko izveštava o osobama koje su sebi oduzele život postavi sebi pitanje kakvu poruku takav naslov šalje o osobama koje su preminule od suicida, kakvu poruku naslov šalje bližnjima preminule osobe, na koji način osobe koje imaju iskustvo suicida nekog od članova porodice ili bliskih ljudi mogu da reaguju na takav naslov i kakav osećaj takav naslov budi kod ljudi.
Ističe se da je uloga medija u očuvanju mentalnog, a time i javnog zdravlja građana ogromna.
„Odgovornim izveštavanjem, u skladu sa etičkim kodeksima struke, ali i zakona i Ustava ove zemlje, mediji mogu biti ključni saveznici u senzibilizaciji i edukaciji šire javnosti. Svetska zdravstvena organizacija je objavila priručnik gde se naglašava da izveštavanje medija o samoubistvu mora biti sprovedeno na primeren, tačan i potencijalno pomažući način“, navodi se u objavi.
Ako vam je potrebna pomoć:
Nacionalna SOS linija za prevenciju samoubistva – 011/7777-000 (24 sata)
Nesalomivi – 0800 001 002 (24 sata)
Centar Srce – 0800 300 303 (od 14 do 23 sata)
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.