On je, na debati „Lazne vesti – novo lice propagande“, održanoj u Francuskom institutu, ukazao da u takvim zemljama, od Filipina, preko Sirije, do Srbije lažne vesti koriste zvanične kanale, tako da su društvene mreže jedino sredstvo da se one razotkriju i suprodstavi im se.
Era lažnih vesti uništava kredibilitet kako klasičih, tako i alternativnih medija, konstatovao je Jakšić, istakavši da se lažne vesti lansiraju da bi se učvrstio nedodirljivi autoritet vlasti i „postale su sinonim odbrane vlastodržaca od medija koji ih kritikuju“.
Kako je upozorio, svesno fabrikovanje lažnih vesti nije ništa novo, ali je problem što se danas industrijska proizvodnja lažnih vesti „pretvorila u ekspanziju socijalnog fenomena iza kojeg stoji populistička internacionala u nastajanju“.
Urednik novinske agencije Beta Slobodan Marković je, govoreći o situaciji u Srbiji u toj oblasti, ukazao da u televizijskim dnevnicima 70-90 odsto materijala dolazi iz kabineta ministara, ili marketinških agencija koje rade za njih, a nisu proizvod novinara i snimatelja te kuće.
On je naveo i da se desi da iz kabineta zovu neke medije čiji su novinari bili na nekom događaju i traže da se neki deo ne objavi, iako ima i video i audio zapisa, sa obrazloženjem da ministar „nije hteo to da kaže“.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.