A kako bismo saznali šta nude građanima pozvali smo ih da nam odgovaraju na pitanja u video formi do 30 sekundi. Evo šta ćemo stranke pitati u periodu od 3. do 18. juna.
– Šta promeniti u izbornim uslovima? Kako unaprediti dijalog u društvu?
– Kako ublažiti posledice koronavirusa?
– Kako zaustaviti posledice partijskog zapošljavanja?
– Šta treba uraditi u školstvu i zdravstvu? Kako rešiti Kosovo?
– Kako spustiti tenzije u regionu, na koji način pregovarati sa Evropskom unijom.
– Kako obezbediti sredstva za zaštitu životne sredine?
„BIRODI se za to zalaže dvanaest godina ali ovo je prvi put da je neki medij to konkretno i uradio… To bi trebalo da urade naročito javni servisi. Znači RTS u Beogradu i Radio televizija Vojvodine“, kaže Goran Georgijev iz BIRODI-ja.
A kako su mediji izveštavali poslednjih meseci? Vladajuća većina je dominirala na televizijama sa nacionalnom pokrivenošću, zauzevši 91odsto vremena posvećenog političkim akterima u proširenom udarnom vremenu na: RTS 1, Prva, Pink, Happy i B92. To pokazuje monitoring medija koji je Crta sprovela u periodu od uvođenja do ukidanja vanrednog stanja.
„Mediji u Srbiji, naročito oni koji imaju najveći uticaj, to su televizije sa nacionalnom pokrivenošću, apsolutno su potpale pod taj fenomen izveštavanja o funkcionerskim aktivnostima tokom kampanje i to je nešto što je jedna od posledica po prilično lošu medijsku scenu u Srbiji, izostanak pluralizma, izostanak razmene mišljenja različitih aktera. Već jedno tendenciozno izveštavanje, pre svega o akterima koji su, između ostalog, i na vlasti“, objašnjava Raša Nedeljkov iz organizacije Crta.
TV N1 će, tokom kampanje, svake nedelje definisati pitanja za svaki dan u narednoj nedelji i javno ih objaviti očekujući da učesnici izbora na njih i odgovore.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.