NUNS i NDNV u saopštenju ističu da privredni subjekti moraju da budu svesni da oglašavanjem u medijima koji svakodnevno šire lažne vesti, nacionalnu i drugu mržnju, „spinuju“, vode neljudske kampanje protiv onih koji misle drugačije i svakodnevno na različite načine neprimerenim sadržajima skandalizuju javnost – potpomažu ne samo urušavanje novinarstva kao profesije nego i duboku, dalekosežnu kontaminaciju društva i potpuno moralno rasulo.
„Iako smo svesni da rade u teškim uslovima i da je pritisak vlasti na sve segmente društva ogroman – pozivamo privredne subjekte da ne sarađuju sa onima koji gaze sopstvenu profesiju i elementarne civilizacijske norme, i time pokažu da im je stalno do društva u kojem posluju“, kaže se u saopštenju.
NUNS i NDNV podsećaju da se u Srbiji dramatično povećava broj kršenja Kodeksa novinara Srbije, što potvrđuju i izveštaji Saveta za štampu. U periodu od marta do novembra 2017. godine, u dnevnim novinama je čak 5.292 puta prekršen kodeks, a u prekršajima ubedljivo prednjače Srpski telegraf, Alo, Kurir i Informer. Prema izveštaju za onlajn medije, najveći broj prekršaja beleže portali Espreso, Srbija danas i Telegraf.
„Mnoge televizijske stanice odavno bi izgubile dozvolu za emitovanje da Regulatorno telo za elektronske medije rade svoj posao, ali sasvim je sigurno da Pink predstavlja dramatičan primer kršenja i zakona i novinarskog kodeksa“, ističu ova udruženja.
NUNS i NDNV takođe upozoravaju na činjenicu da postoji pravilo da su mediji koji najviše krše etičke i profesionalne norme upravo oni koji su bliski vlasti i koji se dobrim delom finansiraju novcem građana, iz budžeta.
„Konstatujemo takođe da se situacija sa nacionalnog nivoa uveliko preselila i na lokalni i regionalni nivo“, kaže se u saopštenju NUNS-a i NDNV-a.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.