Vladimir Radomirović je gostujući u Jutarnjem programu RTS-a rekao da je potrebno da više slušamo stručnjake i da se i u ovoj krizi pokazalo da mnogo više verujemo stručnjacima.
Juče su, kaže bili puni parkovi u Novom Beogradu.
„Važno je da ljudi drže odstojanje. Nisam primetio da su ljudi na ulici juče imali maske i rukavice. U Španiji ljudi nisu shvatali ozbiljno ono što im se preporučuje, sve dok masovno nisu počeli da umiru od ove bolesti. Tek onda su ostali u kućama. Međutim, tada je već bilo kasno“, istakao je Radomirović.
Prema njegovim rečima, trebalo bi da imamo na umu da moramo da štitimo i sebe i svoje najbliže.
„Meni je bilo teško da se naviknem da nosim rukavice i masku. Ako volimo nekoga onda je bolje da ostanemo u kući da se ne viđamo sa njim“, kazao je Radomirović.
Navodi da nije bilo previše slučajeva koji su davali lične informacije zaraženih.
„Bilo je odgovornih urednika i novinara koji, iako su znali lične podatke, nisu objavili jer su znali da bi to vodili daljoj stigmatizaciji ne samo te osobe, nego i njegove porodice. Moram da pomenem naše kolege iz Zrenjanina, iz televizije KTV, gde je očigledno došlo do zloupotrebe vanrednog stanja. Gde je tužilac odredio pritvor novinarskojo ekipi, jer navodno nisu poštovali uputstva. Oni su izveštavali o nadmetanju za zemljište u sred vanrednog stanja. Oni su imali rukavice i maske. Očekujemo da tužilac odustane od gonjenja, jer je reč o pritisku na naše kolege“, istakao je Radomirović.
Dodaje da su mala i srednja preduzeća najugroženija, u koja spadaju i lokalni mediji.
„Mi smo veoma zainteresovani da ove mere koje će danas biti predstavljene pomognu malim i srednjim preduzećima. Ovo će biti kriza koja će se tek osećati u ekonomskom smislu. Važno je da stručnjaci budu uključeni u donošenje ovih mera“, rekao je Radomirović.
U vezi sa SMS porukama koje stižu na telefone građana i traže matične brojeve, Radomirović kaže da kao i u svakoj krizi, neko ko želi da prevari i zaradi iskoristiće svaku priliku.
„Imamo apele i banaka i drugih institucija da se proverava svaki kontakt. Važno je da ako su meta stariji građani meta prevare, da pitaju mlađe ukućane i provere da li se zaista radi o banci ili nekoj prevari“, zaključio je Radomirović.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.