Odlazak urednika Informera u zatvor doživljava kulminaciju. U dramu se uključuje i sam predsednik Srbije. Kaže, činilo mu se da je sve neslana šala, te je pozvao Dragana J. Vučićevića i uvideo da je on odlučan u svom protestu.
„Ja sam ga molio sinoć da to ne radi. Ja sam rekao nije problem, uplatiću ja. Mislim šta, to mi jedna plata. Ali je on rešio da time pokaže da se bori za svoje principe kako mi je rekao. To će loše da odjekne kod građana naših pre svega, kod ovih drugih me baš i briga, zato ću nastaviti da ga molim.. Sve i da hoću, ne mogu ja da platim, to mogu da plate branioci i njegova supruga“, rekao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić.
Reč je o uredniku dnevnog lista koji od svog osnivanja 2012. godine krši etički i novinarski kodeks. Zajednički, Informer, Srpski telegraf, Alo, Večernje novosti i Kurir, u prošloj godini su, samo na naslovnim stranama, objavili su skoro 1.200 spornih tvrdnji. Ovo se dešava kad god se desi neka važna stvar u državi ili u svetu i to se automatski reflektuje i na količinu vesti, pa samim tim i dezinformacija u medijima.
„Desio nam se rat prošle godine, desili su nam se izbori na svim nivoima u proleće, desila su se burna dešavanja na Kosovu tokom kraja leta i jeseni. Sve te tri stvari, mislim da su uticale na povećanje broja fejk njuzova, manipulacija raznih vrsta, jer nisu to samo fejk njuzovi, već razne vrste manipulacija na naslovnim stranama“, objašnjava Marija Vučić sa portala Raskrikavanje.
Pojedine naslovnice bile su više nego upečatljive.
„Informerova naslovna strana sa početka rata u Ukrajni, to mislim da je svima ostalo u sećanju „Ukrajna napala Rusiju“. Jedna naslovna strana Srpskog telegrafa uoči izbora gde je grafička ilustracija Vučićeve glave gde je on kao Terminator i piše „MAŠINA“, a iza njega su kranovi i Beograd u smislu eto Vučić gradi po Beogradu, on je kao mašina. To je baš teška propaganda. Kurirova naslovnica na kojoj je pisalo, u kontekstu razobračunavanja sa opozicijom „Ko sa Đilasom spava, popišan se budi“, priča Marija Vučić.
Istraživanje portala Raskrikavanje otkrilo je i da su firme koje stoje iza ovih tabloida samo tokom prošle godine iz javnih budžeta dobile više od 800 hiljada evra. Dakle, delom su finansirane novcem građana Srbije.
I postoji izvesna logika zašto se neka državna preduzeća, ustanove, institucije i ministarstva oglašavaju baš u neprofesionalnim ili nedovoljno profesionalnim medijima, novinarka Marija Vučić objašnjava da je logika tržišna, jer to su mediji koji imaju najveću publiku, međutim, postoji jedno ali.
„Ali su ti mediji došli do tolike publike, između ostalog i zahvaljujući državnoj propagandi koju šire, vučićevskoj, raznim manipulacijama, senzacionalizmom i slično. Praktično su zahvaljujući tom neprofesionalnom izveštavanju došli do tolike publike i dobijaju novac po tom osnovu, tako da bih rekla da su manipulacije, fejk njuzovi i slično u principu dobar biznis u Srbiji“, kaže ona.
A taj dobar biznis, građane košta tačnog informisanja i prave slike stavrnosti.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.