Kolege iz ovih medija podsećamo da je etičkim kodeksom propisano da „ekonomski i politički interesi izdavača ne smeju da utiču na uređivačku politiku na način koji bi imao za posledicu netačno, neobjektivno, nepotpuno i neblagovremeno informisanje javnosti“.
N1, Nova i Nova.rs prekršili su etička i profesionalna pravila izveštavajući o presudi ciriškog suda po tužbi Dragana Šolaka protiv Pinka, Informera i Studija B, kao i o informacijama koje je UNS objavio o tom sudskom postupku. Dragan Šolak je suvlasnik Junajted grupe u čijem su vlasništvu N1, Nova i Nova.rs.
N1 je krajem septembra vest o presudi objavio a da tu presudu nije video, da bi naknadno izmenio vest navevši da je reč o „saopštenju Junajted grupe“. Prema smernicama Saveta za štampu, onlajn mediji svaku izmenu u objavljenom tekstu moraju da naznače i da navedu šta je u originalnom članku izmenjeno. Kada je UNS zatražio presudu od Junajted grupe i Okružnog suda u Cirihu i objavio članak da su i Junajted grupa i sud odbili da nam je dostave, mediji Junajted grupe pokrenuli su kampanju protiv Udruženja, predsednika Vladimira Radomirovića i predsednice Suda časti Ljiljane Smajlović.
U toj kampanji, nespojivoj sa novinarstvom, mediji Junajted grupe obmanjuju sagovornike da je vest o presudi objavljena na osnovu „saopštenja Junajted grupe“, prekrajaju njihove izjave, komentarišu izmišljene navode i lažno tvrde da UNS „štiti Vučićeve medije“. Ovde nije reč o tome ko je za vlast ili protiv nje, već o pravilima novinarstva. Zahtev da se novinari uguraju u suprotstavljene političke tabore poguban je i za novinarstvo i za demokratiju. Po čemu su N1 i Nova bolji od provladinih medija ako ni sami ne poštuju novinarske standarde?
Udruženje novinara Srbije apeluje na novinare i urednike N1, Nove i Nova.rs da odbiju zahteve vlasnika koji su suprotni pravilima novinarstva i da ne dozvole zloupotrebu medija za njegove poslovne interese. UNS će kolegama koje izveštavaju u skladu sa odredbama Kodeksa novinara Srbije pružiti svu potrebnu pomoć i podršku.
Gospodo, lova diktira pravila ponašanja, a uvek se lako nađu „nepristrasni“ , samo je pitanje cene. A novinari su uvek bili sirotinja, znači jeftini.