18. nov 2024.

Viktor Marković (NjuzNet): Satira je obično na strani pravde (VIDEO)

IZVOR Insajder

Satirični medij “The Onion” pobedio je na aukciji za kupovinu medijske kompanije “Infowars“, poznatog američkog teoretičara zavere Aleksa Džounsa. Iznos za koji je prodat “Infowars” nije objavljen, a Džouns će biti primoran da proda platformu po naredbi suda - kako bi mogao da isplati milijardu i po dolara odštete porodicama ubijenih u pucnjavi u školi u jednom selu u Konektikatu, kada je 2012. ubijeno 27 osoba. Aleks Džouns je, naime, širio lažne informacije, tvrdeći da se to nije dogodilo.

17. nov 2024.

Veštačka inteligencija neće moći da zameni novinara: Medijska konferencija Nove ekonomije

Veštačka inteligencija nikada neće moći da zameni novinara, a javni interes postoji kao ideal zbog kog mladi ljudi reše da se bave novinarskim poslom. Da je jako važno da mediji izaberu nekoga ko će ih finansirati ali i to da finansijer neće uticati na uređivačku politiku, samo je jedan od zaključaka sa panela “Između inovativnosti i lažnih vesti” koji je organizovala Nova ekonomija, a moderirala Bojana Lekić.

14. nov 2024.

Tramp pocepao zastavu Kosova? Ne, i evo kako da prepoznate AI fotografiju

Piše Marija Vučić

Možda ste ovih dana na društvenim mrežama videli fotografiju Donalda Trampa kako drži pocepanu zastavu Kosova, i možda ste se pitali da li je fotografija autentična. Odgovor je da nije, već ju je generisala veštačka inteligencija (AI). Šta su AI fotografije i kako možete sami da prepoznate ovakav sadržaj? Raskrikavanje vam donosi neke smernice.

24. okt 2024.

Japanski novinar Hirojuki Akita: Razgovori sa izvorima su ključ za novinarsku objektivnost

Piše K. Kovač Nastasić
IZVOR UNS

Za rad novinara i njegovu objektivnost najvažnije je da razgovara sa što više nezavisnih izvora, sa suprotstavljenim stranama. Apsolutna istina ne postoji, ali da bismo mogli da budemo objektivni, da proverimo tačnost informacija, pa i da formiramo mišljenje moramo razgovarati sa ljudima, rekao je danas ugledni japanski komentator dnevnih novina „Nikkei“ Hirojuki Akita.

30. sep 2024.

Da li mediji treba da podilaze publici: Kako informisati one koje najviše zanimaju rilovi sa psima i mačkama?

Piše Natalija Jakovljević

Biznis modeli svih medija danas podrazumevaju pravljenje što kreativnijeg sadržaja za društvene mreže, o kome se razmišlja isto koliko i o pisanju tekstova. Da li novinari treba da prave slikovnice i crtaće za TikTok, Instagram, Fejsbuk...? Da li publika treba da diktira odgovornim novinarima teme ili su oni ti koji im određuju važnost u svetu društvenih mreža koje šire dezinformacije i opšte tabloidizacije?

25. sep 2024.

„Zato se takve stvari i rade na Telegramu“: Otkrivena još jedna grupa sa eksplicitnim sadržajem, ovog puta sa dečijim fotografijama

Piše Željko Bošnjaković
IZVOR Danas

Udruženje žena „Osnažene“ razotkrilo je još jednu Telegram grupu, ovaj put je reč o grupi u kojoj su se delile fotografije i snimci maloletnih osoba. Ovo je ko zna koja Telegram grupa po redu koju su ove hrabre žene razotkrile, ali prvi put do sada su u pitanju sadržaji koji naslućuju da je reč o pedofiliji. U prethodnim grupama, koje su sada ugašene, mada učesnici nisu pronađeni niti procesuirani, uglavnom su se delile fotografije obnaženih žena bez njihovog pristanka.

17. sep 2024.

Brzi klik za lagano kajanje – ne klikćite ako ne znate šta je i od koga je, čitajte politiku privatnosti

IZVOR RTS

Moćne tehnološke kompanije „Meta“ i „Iks“ izmenile su politiku privatnosti i to nenajavljeno u zemljama Zapadnog Balkana. Podaci koji se dele putem tih društvenih mreža mogu postati materijal za treniranje veštačke inteligencije. Istovremeno, sve je više zloupotreba podataka koje ostavljamo na internetu. Možemo li da se zaštitimo i kako, za RTS otkrivaju Strahinja Dević, stručnjak za sajber bezbednost i Milan Marinović, poverenik za zaštitu informacije od javnog značaja.

01. sep 2024.

Novi mediji u politici: Izazovi i prilike digitalnog doba

IZVOR N1

U eri digitalne revolucije, politička komunikacija doživljava dramatične promene. Nove medijske platforme redefinišu odnose između političara, novinara i građana, otvarajući nove mogućnosti za angažman, ali i stvarajući izazove za demokratski diskurs. Ova kompleksna situacija zahteva pažljivu analizu i promišljanje o budućnosti političke komunikacije u digitalnom dobu.