Generacija Z razumije vrijednost koju vijesti mogu imati u njihovim životima, ali su često nezainteresirani ili frustrirani načinom na koji im se te vijesti dostavljaju.
Mediologija
18. nov 2024.
Viktor Marković (NjuzNet): Satira je obično na strani pravde (VIDEO)
Satirični medij “The Onion” pobedio je na aukciji za kupovinu medijske kompanije “Infowars“, poznatog američkog teoretičara zavere Aleksa Džounsa. Iznos za koji je prodat “Infowars” nije objavljen, a Džouns će biti primoran da proda platformu po naredbi suda - kako bi mogao da isplati milijardu i po dolara odštete porodicama ubijenih u pucnjavi u školi u jednom selu u Konektikatu, kada je 2012. ubijeno 27 osoba. Aleks Džouns je, naime, širio lažne informacije, tvrdeći da se to nije dogodilo.
Mediologija
17. nov 2024.
„Neobavešten čovek je idealno tlo za obmanu“: Gotovo dve trećine građana Srbije aktivno izbegava vesti
Mediologija
17. nov 2024.
Veštačka inteligencija neće moći da zameni novinara: Medijska konferencija Nove ekonomije
Veštačka inteligencija nikada neće moći da zameni novinara, a javni interes postoji kao ideal zbog kog mladi ljudi reše da se bave novinarskim poslom. Da je jako važno da mediji izaberu nekoga ko će ih finansirati ali i to da finansijer neće uticati na uređivačku politiku, samo je jedan od zaključaka sa panela “Između inovativnosti i lažnih vesti” koji je organizovala Nova ekonomija, a moderirala Bojana Lekić.
Mediologija
14. nov 2024.
Tramp pocepao zastavu Kosova? Ne, i evo kako da prepoznate AI fotografiju
Možda ste ovih dana na društvenim mrežama videli fotografiju Donalda Trampa kako drži pocepanu zastavu Kosova, i možda ste se pitali da li je fotografija autentična. Odgovor je da nije, već ju je generisala veštačka inteligencija (AI). Šta su AI fotografije i kako možete sami da prepoznate ovakav sadržaj? Raskrikavanje vam donosi neke smernice.
Mediologija
05. nov 2024.
Počinje edukacija medija Kolubarskog okruga o zaštiti dece u medijima
Mediologija
25. okt 2024.
Indeks privatnosti u medijima za 2024 – napredak spor i neujednačen
Indeks privatnosti u medijima u Srbiji, koji je analizirao onlajn medije u pogledu poštovanja standarda zaštite privatnosti, pokazuje malo unapređenje u odnosu na merenje od pre dve godine.
Mediologija
24. okt 2024.
Panel Crte: Klasični mediji sve manje uticajni, a profesionalni novinari nezamenjivi
Mediologija
24. okt 2024.
Japanski novinar Hirojuki Akita: Razgovori sa izvorima su ključ za novinarsku objektivnost
Za rad novinara i njegovu objektivnost najvažnije je da razgovara sa što više nezavisnih izvora, sa suprotstavljenim stranama. Apsolutna istina ne postoji, ali da bismo mogli da budemo objektivni, da proverimo tačnost informacija, pa i da formiramo mišljenje moramo razgovarati sa ljudima, rekao je danas ugledni japanski komentator dnevnih novina „Nikkei“ Hirojuki Akita.
Mediologija
11. okt 2024.
Panel: Ljudi se zadovoljavaju informacijama s društvenih mreža, u novinama ne idu dalje od naslova
Većina čitalaca u društvima u regionu zadovoljna je onim što pročitaju na društvenim mrežama i ne idu dalje od naslova u novinama, pa će biti teško doći do situacije da neko kaže da će platiti za dobro novinarstvo, rečeno je danas na panelu medijskog foruma u Podgorici posvećenog novim formatima i njihovoj monetizaciji.
Mediologija
07. okt 2024.
Gugl uvodi više AI opcija u svoj internet pretraživač
Kompanija Gugl saopštila je da uvodi u svoj internet pretraživač sa više veštačke inteligencije (AI) koji će korisnicima omogućiti da glasom postavljaju pitanja i bolje uređuju kakve će rezultate dobiti.
Mediologija
30. sep 2024.
Da li mediji treba da podilaze publici: Kako informisati one koje najviše zanimaju rilovi sa psima i mačkama?
Biznis modeli svih medija danas podrazumevaju pravljenje što kreativnijeg sadržaja za društvene mreže, o kome se razmišlja isto koliko i o pisanju tekstova. Da li novinari treba da prave slikovnice i crtaće za TikTok, Instagram, Fejsbuk...? Da li publika treba da diktira odgovornim novinarima teme ili su oni ti koji im određuju važnost u svetu društvenih mreža koje šire dezinformacije i opšte tabloidizacije?
Mediologija
26. sep 2024.
Veštačka inteligencija se sve više koristi u srpskim medijima
Mediologija
25. sep 2024.
„Zato se takve stvari i rade na Telegramu“: Otkrivena još jedna grupa sa eksplicitnim sadržajem, ovog puta sa dečijim fotografijama
Udruženje žena „Osnažene“ razotkrilo je još jednu Telegram grupu, ovaj put je reč o grupi u kojoj su se delile fotografije i snimci maloletnih osoba. Ovo je ko zna koja Telegram grupa po redu koju su ove hrabre žene razotkrile, ali prvi put do sada su u pitanju sadržaji koji naslućuju da je reč o pedofiliji. U prethodnim grupama, koje su sada ugašene, mada učesnici nisu pronađeni niti procesuirani, uglavnom su se delile fotografije obnaženih žena bez njihovog pristanka.
Mediologija
24. sep 2024.
Grupa OsnaŽene predstavila novo istraživanje: Vlasnica Telegram grupe zloupotrebila fotografije maloletnice
Mediologija
18. sep 2024.
Instagram ograničava sadržaje na tinejdžerskim nalozima
Instagram je najavio da će zaštititi tinejdžere na svojoj platformi tako što će uspostaviti podešavanja koja će učiniti privatnim milione naloga i ograničiti koje vrste sadržaja ti korisnici mogu da gledaju, objavio je CNN.
Mediologija
17. sep 2024.
Brzi klik za lagano kajanje – ne klikćite ako ne znate šta je i od koga je, čitajte politiku privatnosti
Moćne tehnološke kompanije „Meta“ i „Iks“ izmenile su politiku privatnosti i to nenajavljeno u zemljama Zapadnog Balkana. Podaci koji se dele putem tih društvenih mreža mogu postati materijal za treniranje veštačke inteligencije. Istovremeno, sve je više zloupotreba podataka koje ostavljamo na internetu. Možemo li da se zaštitimo i kako, za RTS otkrivaju Strahinja Dević, stručnjak za sajber bezbednost i Milan Marinović, poverenik za zaštitu informacije od javnog značaja.
Mediologija
16. sep 2024.
Neželjene bot poruke na društvenim mrežama
Mediologija
11. sep 2024.
Zašto novinarski naslovi treba da budu jednostavni i direktni
Mediologija
01. sep 2024.
Novi mediji u politici: Izazovi i prilike digitalnog doba
U eri digitalne revolucije, politička komunikacija doživljava dramatične promene. Nove medijske platforme redefinišu odnose između političara, novinara i građana, otvarajući nove mogućnosti za angažman, ali i stvarajući izazove za demokratski diskurs. Ova kompleksna situacija zahteva pažljivu analizu i promišljanje o budućnosti političke komunikacije u digitalnom dobu.