„Za sve političke oglase namenjene građanima Crne Gore, njihovi oglašivači moraju od danas da prođu proces autorizacije, daju podatak o tome ko plaća oglas i ko je za njega odgovoran, a njihovi oglasi će se unostiti u “biblioteku oglasa” sedam godina”, navodi se u saopštenju dostavljenom Radiju Slobodna Evropa.
Ova pravila se odnose na oglase koji je neko kreirao ili u nečije ime, ili o bilo kom trenutnom ili nekadašnjem kandidatu za političku funkciju, političaru, političkoj partiji, odboru za političke aktivnosti ili nekome ko zagovara ishod političkih izbora; ili koji se tiču bilo kakvih izbora, referenduma ili glasačkih inicijativa, uključujući „izađite na glasanje” ili izborne informativne kampanje, saopšteno je iz Fejsbuka.
„Identitet oglašivača, utvrđivaće se ličnom kartom izdatom u Crnoj Gori, dok za podatak o tome ko plaća oglas, postoje opcije fizičkog lica, njegova internet stranica ili organizacija. Ukoliko oglašivač odabere neku od poslednje dve opcije, mora ostaviti i svoju adresu, broj telefona, te svoju mejl adresu i adresu svog sajta”, navodi se u uputstvu Fejsbuka.
Na taj način oglašivač postaje odgovoran za oglas koji postavi na Fejsbuku i Instagramu, kaže se u saopštenju i dodaje da proces autorizacije može trajati nekoliko dana.
Iz Fejsbuka je nedavno, takođe, najavljeno da će pokrenuti nezavisni program za proveru činjenica u Crnoj Gori. Prema obrazloženju, označavaće se određene informacije kao lažne i na taj način će se smanjivati njihova vidljivost.
Parlamentarni izbori u Crnoj Gori i lokalni izbori u pet opština, održaće se 30. avgusta.
Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.